fredag, januar 29, 2016

9 things that annoys me

God fredags morgen!

Det er om en liten arbeidsdag helg for mange, men for oss som jobber i salg og ikke har frihelg gjennstår det morgensdagens vakt før det blir helg. Men det er helt greit, for i morgen kveld skal jeg spise tapas og sushi med den herlige gjengen jeg jobber med. Jeg gleder meg sånn, at jeg tror disse to vaktene blir å gå i en fei!


Også har jeg satt sammen en liten liste igjen. Denne gangen en liste over ting som irriterer meg. Enten det er noe ved meg selv, andre folk eller ting som været som man rett og slett ikke får gjort noe med. 



9 ting som irriterer meg:

1. Bilister som raser over gangoverfeltet

Altså, hallo. Du så meg. Her om dagen var jeg nesten på vei å vise fingeren til en hvis bilist, for jeg va faktisk på vei ut over feltet men bilen gasset på for å rekke over isteden for å stoppe. Det er noe spesielt med den overgangen vi har rett utenfor hos oss altså, folk bare skal rase over for å rekke noe...

2. Ustruktur

Jeg kan ha det rotete så lenge det er en form for struktur i rotet. Jeg kan ha mange ark og masse beskjeder på jobb, så lenge det er en form for struktur i det. Men jeg kjenner OCD-synnøve's frustrasjon om det bare er full kaos.

3. Å forlate noe uferdig

Jeg kan irritere meg grønn over uferdige ting. På jobb jobber jeg ofte 15 min over tiden bare for å bli helt ferdig med det jeg holder på med. Jeg er fullstendig klar over at jeg kan instruere nestemann på jobb til å gjøre det ferdig, men jeg irriterer meg likevel over at JEG går fra noe som JEG har begynt med. Jeg er en "starter", "do-er" og "ferdigstiller". 

4. Jeg er alltid sent ute.

Til tross for at dette irriterer meg grønn sliter jeg med å få til å endre på det. Det ligger latent i meg, de få gangene jeg er i rute, først på et møte sted osv kan vel telles på en hånd. Det er iallfall ikke langt ifra. Men jeg skulle så gjerne vært så mye flinkere på å være i tide altså. 

5. Røykere som ikke tar hensyn. 

Ikke røykere generelt, bare dem som må stå rett ved inngangen til bygget eller de som går rett foran meg med null intensjon om å slippe meg forbi. Altså, jeg har ingen interesse av å være passiv røyker. Er det så vanskelig å slippe meg forbi, når du ser at trekken går bakover?  Og til dere som står rett ved inngangene, HALLO?!!? Dere er en plage for ikke-røykere og for folk inne i bygget. Det trekker jo rett inn...!

6. Folk som må sjekke kvitteringen rett ved kassa.

Det skjer ikke ofte, men jeg støtter av og til på disse folka. De som grynter på nesa når de ser summen som de må betale, og som begynner å lese kvitteringen med en gang de får den. Og enten så står de i veien for andre som vil slippe til for å betale eller for andre som vil pakke varene sine. Er det så vanskelig å flytte litt på seg? Se på kvitteringen mens du sakte beveger deg mot utgangen eller noe?

7. Bussjåfører som ikke gidder å se på mobilettappen.

Ja tro det eller ei, men det er plenty av dem. Og jeg synes det er litt uhøflig å ikke gidde å se en gang. Jeg kunne vært uhøflig og drite i å si "hei" og bare flashet appen til sjåføren og gått. Men nei, jeg liker å forsikre meg om at bussjåføren faktisk ser den. Også får jeg et slapt "jada..." når jeg venter på svar. UTEN at de har giddet å se en gang. På tide å bytte yrke?

8. Motvind

Det er få værmessige ting som irriterer meg mer enn når jeg får masse motvind. Når posen i hånda snurrer rundt og melkepakken skraper meg på leggen. Når vinden blåser rett ned i kjeften på meg når jeg prøver å puste. Jeg kjenner det koker i meg, samtidig vet jeg at jeg får jo ikke gjort noe med det. 

9. Mangel på brøyting/strøing

Jeg har nesten vært irritert hver gang jeg er på vei til eller fra jobb i det siste. For snøen som kom har vært vanskelig å gå i. Og å gå i nedtråkket spor er det værste. Er det så vanskelig å brøyte gangstien fra bussen og til IKEA liksom? Og ikke minst den trappa opp til Travbanen busstoppet inn til byen.. For hva skjer når det blir mildvær og regn? Jo det blir til is.... Det er bare flaks at jeg ikke har brukket noe enda. *bank i bordet*




9 things that annoys me:

1. Drivers who race over the pedestrian crossing instead of stopping. 

2. Having no structure in stuff.

3. To leave something unfinished. 

4. That I am always late no matter what I do.

5. Smokers that shows no respect for non-smokers

6. People checking their receipt in grocery store right by the cashier. 

7. Buss drivers who don't care to check the ticket and are pretty impolite. 

8. Headwinds...

9. Lack of plowing of the pedestrian fields 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)