tirsdag, januar 12, 2016

10 ting du kanskje ikke viste om meg...

#1. Jeg blir ikke værsyk

Jeg blir sjeldent påvirket av været. Så klart blir jeg glad når det er sol og varmt om sommeren. Og jeg blir kjempeglad for snøfull vinter. Men jeg blir ikke nedenfor fordi det regner, eller deprimert fordi det er mørkt ute. Det er lett å tenke at det jeg ikke får gjort noe med, trenger jeg ikke bruke energi på. Men det er ikke sånn for alle, jeg vet alt for godt da jeg har en god venninne som uheldigvis er veldig plaget. Så jeg ser på meg selv som veldig heldig som ikke påvirkes av det.




#2. Jeg tørker av doringen

Jeg må le litt av meg selv, dette er en tvangstanke. Men ja, på offentlige toaletter tar jeg et stykke papir og tørker av doringen før jeg setter meg. Det hjelper ikke i det minste mot bakterier det er jeg klar over. Likevel, får jeg meg ikke til å sette meg ned uten å ha gjort det. Believe me, jeg jobber på et sted med mange medarbeider og mange tusen kunder. Jeg har sett mye rart på doringen. 


#3. Jeg tar meg ubevist på nesa

Dette har jeg merket meg på jobb, og fordi noen medarbeidere har gjort meg oppmerksom på det. Jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg gjør det, men har jeg ikke noe steder å gjøre av hendene når jeg snakker så tar jeg pekefingeren på nesa. Kanskje bare for å gjøre en bevegelse, eller rett og slett en seriøs tvangstanke? Har jeg forøvrig hansker på, tar jeg dem av mens jeg snakker. Og går jeg med hanskene i hendene tar jeg de på mens jeg snakker. Eventuelt både av og på igjen. Haha. Rart. 


#4. Jeg snakker utydelig/fort

Folk som kjenner meg og er vandt med hvordan jeg snakker tenker kanskje ikke så mye over dette. Men jeg jobber i butikk, og fokuserer naturligvis på hvordan jeg prater med folk. Dermed har jeg blitt veldig obs på at jeg ofte snakker veldig fort og utydelig. Jeg er en sjenert introvert så det kan ha noe med det å gjøre, jeg jobber iallfall veldig med saken og øver på å snakke tydelig på jobb. Det hender også at tunga går i krøll når jeg prater. Da må jeg rett og slett stoppe opp og begynne på nytt. 



#5. Jeg ser for meg danserutiner når jeg hører på musikk.

Jeg hører som regel på musikk når jeg sitter på bussen til og fra jobb, og har jeg ikke noe spesielt jeg tenker på ser jeg for meg en danserutine til musikken. Jeg tror jeg har en liten danser i meg, og hadde jeg ikke vært en såpass sjenert introvert hadde jeg nokk gjort noe med det for lenge siden. Nå føler jeg meg litt for gammel. Men, det er likevel noe med det å se for meg en rutine, det er en slags kreativ prosess. 



#6. Jeg har en soveposisjon jeg altid sovner i.

Jeg har en fast posisjon jeg er garantert å sovne i ja. Oftes legger jeg meg i denne tvært, og som regel opplever jeg å ikke få sove om jeg ligger på andre måter. Jeg får ikke sove om jeg ligger rett på rygg, det er bare å glemme. Det er når jeg ligger på side, nesten over på magen, med ene hånda under puta og øverste ben så langt opp mot brystkassa som jeg bare klarer at jeg er garantert søvn. Det kan minne om en slags sideliggende strekk av hofteleddsbøyeren egentlig. Det er en fantastisk behagelig posisjon, I love it! 


#7. Jeg er umulig å få kontakt med når jeg ser på tv.

Det er en grunn til at jeg ikke liker at tv'en står på når jeg er sammen med folk, og vi egentlig ikke ser på den. Den bare står på i bakgrunnen. Blir jeg opptatt av hva som er på tv'en detter jeg fort ut av samtalen. Jeg har utallige ganger igjennom årene fått høre at jeg er umulig å prate med når jeg ser noe interessant på tv, nå nyligst av gubben forrige helg. Jeg er veldig flink til å multitaske altså, bare ikke når tv'en forstyrrer. 


#8. Jeg er enormt distre.

Idag gikk jeg fra en halvspist banan på jobb, og holdt på å glemme av den. Heldigvis fant jeg den igjen. Ellers så har jeg gått ifra utallige papirer på jobb en hel rekke ganger, og må lete igjennom avdelingen for å finne dem igjen. Jeg har gått ifra garderobeskapet mitt på vei hjem fra jobb med hengelåsen i hånden. Heldigvis har jeg oppdaget det når jeg skal ut døre nned til gangen de aller fleste gangene. De gangene det ikke har skjedd, har hengelåsen havnet i veska. Jeg vet ca aldri hvor pengbok eller tlf er. Det er så ille at gubben har sagt noe sånt som "hvist jeg hadde fått en krone for hver gang du sa "hvor er tlf?!" hadde jeg vært rik". Og det er nokk innmari sant. 


#9. Jeg er høyrehendt men spiser helt omvendt.

Jeg har alltid så lenge jeg kan huske spist med kniven i venstre hånd og gaffelen i høyre. Og jeg foretrekker glasset på venstre side. Det har så utrolig ofte ført til spørsmålet "er du venstrehendt?". Nei, jeg er nokk høyrehendt. Det har bare blitt sånn for min del.


#10.  Jeg har angst for mugg på mat. 

Gubben klager ofte på at jeg er dårlig på å kaste mat. Ja, vet jeg at det er dårlig kvier jeg meg for å ta i det. Jeg er ikke redd mugg, jeg får bare helt sponk om jeg må ta i noe med muggel på. Haha, det er så heslig. Så fælt. Skikkelig skittent! Det stikker i brystet om jeg må ta i muggen frukt eller brød. Og jeg hater å sjekke kesam boksene. Jeg kvier meg for å ta i ting jeg vet har vært lenge i kjøleskapet og har stort potensiale for å være muggete. Uff.




10 things you might not know about me:

#1. I'm not affected by the weather
#2. I wipe off the toilet seat before sitting down
#3. I touch my nose unconsciously when speaking
#4. I often speak indistinctly/too fast
#5. I visualize dance routines when listening to music
#6. I have a sleep position I always fall asleep in
#7. I am impossibl to get contact with when I watch TV
#8. I am quite absentmindedly 
#9. I'm right-handed but eat like a leftie.
#10. I'm anxiety about mold on food.



3 kommentarer:

  1. Morsomt å lese:) du er ikke alene med å ha sære trekk som må gjøres. Tørk av toalett ringen det gjør jeg Også:P tror jeg må gjøre et sånn her innlegg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe det er litt artig, tok lang tid før jeg klarte å komme på 10 ting folk generelt kanskje ikke viste om meg. Men har i ettertid fått høre at både det å være distre og umulig å snakke med når enn ser på tv ligger i familien ;)

      Slett
    2. Hehe, ja holder på å finne på ting nå og det er litt vanskelig, men jeg skal komme på 10:D

      Slett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)