lørdag, januar 16, 2016

Running uphill and down again

God lørdag, folkens!

Det er ett lite kvarter til jeg skal gå til bussen for å komme meg på jobb, og jeg sitter her med kaffekoppen og tenkte jeg skulle rekke å oppdatere dere på gårsdagens løpetur. For det første var det et helt utrolig nydelig vær igår, blå himmel og sol i sikte. Men kaldt var det, så jeg løper med superundertøy under treningsklærne og en buff trekt godt over munn og kinn. 

Kjempestas var det også at gubben slang seg med. Han er en flink driver, han vet når han skal la meg løpe i front og styre tempo og han vet når jeg trenger en ekstra push. Vi løp oppover Iladalen opp til Theisendammen, planen var å løpe rundt, men det var rett og slett for mye is til det. Neste gang skal jeg huske å ta med brodder. 

Dermed snudde vi og jogget samme løypa ned igjen, og jammen ble det ikke nesten en mil! Så nå vet jeg at når jeg skal komme meg over mila, kan jeg jogge opp til Theisedammen og en runde rundt. Deretter kan jeg øke med flere runder. Det er jo så utrolig fint å jogge der!

Jeg er veldig fornøyd med å klare å jogge så langt på litt over timen. Det ble jo en del motbakker så tiden per kilometer er heller ikke så verst. Jeg tenker jo som så at jeg må variere hvor og hvordan jeg løper på disse langkjørene. Jeg kan ikke bare løpe i byen på nesten flat bakke hele tiden. Jeg må lære beina å takkle litt ups and downs. Og jeg elsker jo å løpe i motbakker og var for noen år siden veldig god til det. Så det skal ikke bli noe problem!


I went for a run with my partner yesterday. It was pretty cold, but there was clear blue sky and sunny. We ran up Iladalen and continued to Theisendammen. The plan was to run around it but there was to much ice, so we turned around and ran back home. I am pretty satisfied with the time and length of the run. And the average pace isn't bad for running uphill!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)