søndag, januar 03, 2016

Flashback: 2015 though the blog II

Jeg har fyr i peisen, ræva godt plantet i sofaen og beina på bordet - gubben er dratt til Levanger. Det er nok en gang på tide å bli vandt til at han blir å helge pendle. Og så godt som det har vært å ha han her vær dag, så skal det bli litt stusselig å være alene helt frem til torsdagskveld. Jeg klager så absolutt ikke, jeg vet det er folk der ute med lengre mellomrom mellom hver gang de ser sin bedre halvdel. Jeg må likevel få lov å si at det blir stusselig. 

Men jeg har en ting jeg vil fortsette på, og det er tilbakeblikket på 2015 igjennom bloggen. Det var jo litt artig å se hvor mye som faktisk hadde skjedd i løpet av April, Mai og Juni. Jeg er litt spent på om de tre neste månedene vil gi meg det samme inntrykket.

JULI


Første uken i Juli tilbrakte jeg og gubben oppe i nord hos mine foreldre. Det lå så klart i kortene med nyinnkjøpt telt og sovepose at jeg og min bedre halvdel skulle tilbringe en natt i det. Turen ble lagt ut til Hornnesset, et idyllisk sted å campe på sommeren. Kjempekoselig va det også at Linn-Eli, Jørgen og Elina ble med oss for å grille pølser!



Da "gjestene" var dratt ble det oppsetting av telt før vi ordnet oss klare for litt fisking. Uerfaren fisker som jeg er ga opp etter to slitte kroker, og fornøyde meg  med å gomle sjokolade og ta bilder.



Innlegget hvor jeg stolt kunne fortelle dere at jeg hadde overlevd en natt i telt, samt hadde bildebevis på det! Ingenting er som friluftsliv og kjerleik? 



Det blir så klart ingen tur opp til nord uten å dra på besøk til Linn-Eli og Jørgen. Denne gangen stelte vi istand med grillmat og koset oss. Og hadde mange herlige øyeblikk med lille kjære Elina før hum måtte ta kvelden.


Ett av høydepunktene med reisen nordover var turen opp til Bjørndalen, for da fikk jeg sett barndomshjemmet mitt fra et perspektiv jeg aldri hadde sett før. Nydelig var det der oppe. Og fantastisk å kunne dra på fjelltur med min kjære pappa.



I juli 2015 lagde jeg meg 2 lister. En liste over ting jeg vil gjøre før jeg før, og en liste over ting jeg var dårlig på. En morsom måte å blogge på, og noe jeg må bli flinkere på å gjøre. Det er jo mange lister å lage!


 Dette er noen fantastisk vakre bilder å se tilbake på! Åh, for en fryd for øyet. Her skriver jeg blant annet hvordan jeg misunner min venninne for å bo på et så flott sted. Det gjorde jeg på nyttårsaften også, men den fantastiske utsikten vi hadde. 


AUGUST


En liten shoutout til kveldsmat og hvor fantastisk gubben min er! 


Og en aldri så liten hyllest til kaffen, iallefall nydelige bilder.


Ett innlegg om mine tanker rundt da gubben ble student, og hverdagen skulle forandres. Husker jeg var med den turen til Levanger hvor han skulle hente nøklene og droppe noen ting på hybelen. Husker jeg satt i bilen å tenkte på hvor rart dette skulle bli. Jeg kan nå si at det har gått helt fint :)



Jeg er ikke tung å be når gubben sender meg medling på jobb og spør om vi ikke skal mekke take away sushi til jeg kommer hjem. LETT. 


åh, en behagelig sommeraften på terassen med gubbe, vin og søte puser. Dette er sommerkvelder jeg ser frem til igjen når den tid kommer. Jeg skriver jo her at dette burde vi gjøre oftere, jeg håper virkelig sjansene byr seg i 2016.



Jeg ble handlingskraftig uten gubben til stedet. Jeg bare måtte ha denne gule bokhyllen. Hørte med en venninne som var så fantastisk og stilte opp med bil, og vips så var denne på plass. Love it. Nå er den godt oppfylt, og ikke så tom.



SEPTEMBER


Jeg var nokk en gang handlingskraftig og skaffes oss et vitrineskap billig. Ingenting som å kjøpe brukt via finn. Det var latterlig godt å få bort den store stygge brune bokhylla.


En dag i september ordnet jeg meg selv hjemmespa. Så koselig. Og vell fortjent etter mange dager med sykling til jobb. Ser jeg skriver her at jeg vurderer å kjøpe busskort. Jeg begynte tross alt å sykle til jobb i april. 


En ufattelig flott tur opp til Estenstahytta. Det var min første tur opp dit til tross for at jeg har bodd her i Trondheim siden 2015. Flott vær og enda flottere selskap. Vi ble enige om at det måtte bli flere turer, men det ble bare denne. Det må vi ordne på i år, Veronica!



Dagen etter at fysioterapeuten min sa jeg kunne begynne å løpe igjen, gjorde jeg det så klart! Dette er innlegget om hvor fantastisk det var!



Dette er et skikkelig personlig innlegg om det å kutte ut noen og å bli kuttet ut av noen. Det er ikke før du har fått opplevd det selv at du vet hvor vondt det er.


Dagen jeg gjorde noe vågalt og farget håret blålilla. Og jeg elsket det!



Noen dager etterpå funderte jeg over å klippe det kort og laget meg en liste for og imot.


Og plutselig noen dager senere så hadde jeg jammen gjort det også! Ja, det hender jeg ser tilbake på bildene å tenker "wow så vakkert langt hår jeg hadde".  Men jeg kan ikke si at jeg har angret en eneste dag altså, jeg digger fortsatt å ha det kort.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)