torsdag, januar 14, 2016

Its in the details

God torsdagkveld!

Jeg kjenner at noen hard arbeidsdager har tatt på kroppen. Det har vært en del ombygging på avdelingen og da blir det naturlig vis nokk en del flytting av varer. Det var tungt å røre sammen pannekakerøra idag for å si det sånn! Men det gjør ikke så mye, jeg er så heldig at jeg har fri imorgen. Også er jeg så heldig at gubben kom hjem i kveld. Så alt er bare bra her.

Og siden IKEA har så mange fine tilbud akkurat nå måtte jeg benytte meg av dem idag etter jobb. 30% på alle LEDpærer og 30% på grønne planter for IKEA family medlemmer, det er ikke værst det. Spesielt når jeg ønsker å fylle opp tomme vindu og vinduskarmer. 



I det store verandavinduet der julestjerna hang har jeg ordnet et lite DIY-prosjekt. Jeg hadde tatt noen fine bilder over hva du trengte til dette, men da jeg skulle overføre bildene var akkurat de filene svarte. Litt surt, men.. Her er hva jeg brukte: 

• 2 HEMMA oppheng
• 1 KOPPLA koblingsboks(for splitting av ledning)
•1 KOPPLA skjøtelending 5m u/jord
• 1 pakke SÄTTRÄ dekor
• 2 stk NITTIO pærer i bronsje.

Da jeg var ferdig med å montere snurret jeg bare ledningene rundt gardinstangen. Synes det er en stilig og enkel detalj også trenger du ikke noe krok eller feste i tak eller vindu. Dette var helt topp å få i et ellers så tomt vindu. Også er det veldig dekorativt og fint. NITTIO pærene har blitt veldig populære og jeg skjønner absolutt hvorfor.




Da jeg skulle handle noen fine vindusplanter fikk jeg litt inspirasjon ifra en utstilling hvor de hadde tatt planten ut av plastikpotten og satt den dirkete i en glasskrukke. Jeg syntes det var så fint at jeg ville ha det selv, men selvfølgelig var akkurat den planten giftig ovenfor katter. Dermed begynte jakten på en plante jeg kunne gjøre noe lignende med.

Jeg er veldig nøye på plantene jeg kjøper da jeg har to katter som liker å tygge på plantene og en liten pus som en gang før har spist på blomster og blitt plaget med oppkast. Så jeg har lært og er dermed veldig føre var. 

Jeg fant til slutt to planter og to enkle vaser å ha dem i. Jeg selv syntes dette ble fantastisk dekorativt og en nydelig detalj i vinduskarmen. Jeg er så fornøyd og angrer ikke ett sekund. Og som du ser på nederste bilde har jeg også kjøpt en bordlampefot og satt NITTIO pæren i. 





After work today I went shopping to find some plants and decorations to fill in the empty spaces in my windows. I am quite pleased with the results. The NITTIO bulb is very popular, and I can see why. It is very decorative to have in the window. The plant directly into the glass vase was inspired by something I saw at work, I love the little green detail in contrast to the glass. What do you think?

3 kommentarer:

  1. Det ble kjempe fint :) misunner deg sånn for du har IKEA så nært :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, er både heldig og litt uheldig. Når du jobber der ser du hele tiden noe du vil ha :P

      Slett
    2. Hehe, måtte nok ha sperre på kortet mitt:)

      Slett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)