tirsdag, januar 12, 2016

First week of 2016 was like....


Ukens "hekta på": Øredobber

I forrige uke hadde jeg øredobber på hver eneste dag på jobb, det var først igår at jeg glemte det. Jeg har rett og slett vært litt avhengig av å ha noe i ørene. Spesielt runde klumper i alle størrelser. Det er absolutt favoritten når det kommer til kort hår. 

Ukens store irritasjon: Hoste og snørr

Det sitter godt, hva enn jeg slet med helgen etter nyttårsaften. Jeg hoster sånn smått og snufser litt enda, men forrige uke var værst. Da hadde jeg fortsatt hostekuler, og måtte ta slimoppløsende brusetabeletter så jeg ikke ble stående å hoste opp slim i butikken. Og jeg ble litt beskymret over mengden snørr jeg produserte, hvor i all verden kom alt fra!? Heldigvis begynner det å gi slipp nå.



Uken opptur: Igang med trening

Det er veldig godt å være i gang med treningen igjen. Jeg hadde opphold så si hele desember for jeg hadde rett og slett ikke nok timer i døgnet. Men nå er det ingen kjære mor, vi kjører på! Det har gått veldig fint å komme igang igjen, og det er deilig å legge seg med skikkelig trøtthetsfølelse igjen. 

Ukens tanke: Ned med julen

På søndag ble julen pakket ned her i huset. Midt i mellom 13. dag og 20. dag jul så det var ok. Men det er alltid så trist å pakke ned julen. Det blir så tomt der juletreet har stått og i vinduene der adventstjernene har vært. Det er liksom litt stusselig, og det blir det en stund fremover før den følelsen gir slipp. 


Ukens motivasjon: Nytt år Nye muligheter 

Med et helt nytt år så er det umulig og ikke gi et ekstra gir. Januarsyndromet nesten hele folket har. Men ja, nytt år gir meg lyst til å virkelig gå inn for det. Gå inn for å følge nyttårsløftene mine og være mer effektiv, utvikle meg selv og rett og slett ta dagen med et nytt giv. Og det er ganske deilig. Måtte det vare lenge. 


Ukens små glede: Lasagne

Mh, ingenting er bedre enn når jeg får til en perfekt lasagne. Det er virkelig retten jeg har kontroll på nå, og den skal nok lages mange år fremover også. Det tar lang tid å lage, og jeg vil helst ikke ha noe hjelp, her må jeg ha kontroll. Etter å ha laget det ett par ganger har jeg knekt koden på hvordan jeg skal gjøre det og det skal mye til før jeg går på en smell. Men andre ord, den ble rågod denne gangen også!



Ukens nedtur: Ringen

På lørdagen var vi og leverte forlovelsesringen til innstramming og ble fortalt at det kunne ta opp mot 2 uker før jeg fikk den tilbake. Jeg har jo ikke hatt den på fingeren da den har vært for stor, men samtidig er det rart å ikke ha den på halskjede rund halsen. Det kjipe er jo om jeg hadde klart å la være å bruke den så hadde jeg fått byttet den på stedet. Kjipt. Jaja. La gå. Nå har jeg iallfall den orginale gubben fridde.

Dilemma: Hårfarge


Yup, jeg farget ikke håret til jul, og da har jeg så klart fortsatt samme dilemma. Hva i huleste skal jeg finne på? Eller nei, jeg har jo egentlig bestemt meg. Men jeg er så redd for å føle meg kjedelig og mindre meg uten blått hår. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle trives så godt med det. Det er bare det at hodebunnen trenger litt pause fra blåshampoo og blåfarge. Jeg er litt sliten i hodebunnen og jeg er litt lei av å måtte oppdatere fargen så ofte. Med en mer nøytral farge trenger jeg ikke å oppdatere fargen så ofte. 


Hvordan har deres uke vært?

Summary of last week:

Hooked on - Earrings
Annoyance - Coughing and snot.
Upwsing - Started working out again 
Thought - Christmas is gone 
Motivation - New year, new possibilities   
Small delight - Homemade lasagne
Downswing - Engagement ring at the jeweler for 2 weeks
Dilemma - How will I feel without blue hair?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)