tirsdag, januar 19, 2016

10 things that makes me happy

God tirsdag!

Jeg sitter her så klart med kaffen min jeg. Jeg skulle egentlig opp tidlig og komme meg på trening, men da alarmen ringte kl 7, var kroppens å absolutt ikke med. Jeg snudde meg og fant en katt og omfavne og halvsov litt til jeg. Jeg følte meg helt rar i kroppen, så det var bare å ta det med ro. Istedet for å dra på senteret og trene styrke ble det en rolig mobilitetsøkt her hjemme. Hadde jeg hørt på kroppen min igår hadde jeg ikke prøvd å komme meg opp med bare 6 timer søvn. Jeg angrer liksom litt på at jeg ikke lot meg selv få sove sammenhengende frem til kl 8. Men, jeg lærer. 

Det er uansett på tide med en liten liste igjen. Denne gangen en liste over små hverdagslige ting jeg gleder meg over. 



1. Kaffe

Det var da ikke overraskende at kaffe kommer med på denne lista. Jeg gleder meg til å drikke dagens første kaffe. Det er en kopp med glede. 

2. Snø

De siste dagene har det snødd, og det har vært så koselig å se på! Endelig kom det litt skikkelig vinter til Trondheim, og jeg håper det får ligge en stund. Snøen utgjør så mye, det ble med ett så mye lysere og trivligere ute.



3. Morgenkos

Det å våkne om morgenen til en malende pus på siden av meg er helt fantastisk. Når gubben er borte skjer det så si hver morgen. Enten ligger de der for de har sovet der hele natten, eller så kommer de til meg når de merker jeg begynner å våkne. Det er så innmari koselig.

4. Frisk luft

Jeg har altid syntes at det er godt å komme seg ut å en dose frisk luft. Enten det er på vei til jobb, tur til butikken, en løpeøkt eller rett og slett en rusletur ute. Det beste er jo så klart å komme meg ut i marka og få skikkelig frisk luft, men bylufta slår den tunge innelufta likevel.

5. Musikk

Hva skulle jeg gjort uten? Tar jeg oppvask er musikken på. Støvsuger jeg eller vasker gulv er musikken på. Trener jeg hjemme er den i hvertfall på. Jeg hører på musikk når jeg løper, når jeg går ett sted og på vei til jobb. På vel til og fra jobb pleier jeg å veksle mellom musikk eller å høre på en lydbok, men akkurat nå er det musikk som gjelder. Det er en fantastisk motivasjon. 



6. Jobb

Jeg har opplevd hvor fælt det er å være arbeidsledig, så jeg setter pris på jobben min. Jeg gleder meg faktisk til å dra på jobb, møte folk, snakke med kollegaer og utrette noré. Gjøre en forskjell, forbedre handleopplevelsen. Ikke minst å føle at jeg hører til ett sted, og gå hjem med følelsen at jeg har gjort noe betydelig idag. 



7. Grønne planter

Jeg er så glad jeg kjøpte grønne planter i forrige uke, for jeg blir glad av å se dem hver dag. Plantene i glassvasene har det vist kjempebra, for de har vokst! Jeg er ikke den flinkeste til å ta vare på planter, men jeg lærer så lenge jeg prøver. 

8. Farger

Farger i hverdagen er alfa omega! Jeg må ha det. Nå har jeg heldigvis ett hjem som gir meg det. Det kan og så klart være fargen på negelakken eller leppestiften. Farger er inspirerende, farger gir energi. Farger er en fryd for øyet, iallfall mitt. 



9. Katt på fanget

Ingenting er som å ha en varm purrende pelsdott på fanget mens jeg blogger. Det kalles skikkelig kvalitetstid. Nå idag overrasket Jax meg med å hoppe opp i fanget mitt helt av seg selv. Til vanlig må jeg plukke han opp fra gulvet der han ligger og maser. Så det var skikkelig stas! Han så meg i øynene og mjauet får han la seg ned og grevde nesen i armkroken min. Også begynte han å mele. Hver gang jeg har strøket han har han sett meg i øynene og kommet med et tilfredstillende mjau. Jeg smelter jo helt! 

10. Antrekk og sminke.

Ja det gjør meg faktisk glad å tenke ut et antrekk og ta på sminke for dagen. Og det er jo en av grunnene til at jeg gjør det. Jeg hadde hverken sminket meg eller tatt på meg noe anstendig før jobb om jeg ikke hadde hatt noe glede av det. En av grunnene til at jeg har glede av det er fordi det er en kreativ prosess. Og de liker jeg jo. Jeg er et kreativt menneske og der den kan brukes blir den brukt. Jeg har har et veldig casual relax antrekk idag, men det får meg til å føle meg vell. Jeg er skikkelig fornøyd. Mangler bare sminken. Og der er det jo tusenvis av kreative valg å ta. Love it!

Jeg kunne nesten hatt et punkt til om positiv tenkning og energi her. For bare med å sitte å tenke ut ting som gjør meg glad har jeg snudd den slitne rare følelsen i kroppen om til positiv energi. Den skal nå brukes på å støvsuge, sminke meg og steke meg lapper til lunsj og mat på jobb! 



10 things that makes me happy:

1. Coffee - of course! It is a cup of happiness!

2. Snow - It is finally winter wonderland in Trondheim.

3. Morning cuddle with my cats - there's nothing like a warm furry ball to hug in the morning.

4. Fresh air - Forrest and mountain air is the best, but any air beats the heavy indoor air.

5. Musik - It boost my energy, motivates me and makes me happy.

6. Work - Because I really do appreciate to belong somewhere.

7. Green plants - They are decorative and it makes me happy to see them thrive and grow.

8. Colours - I surround myself in colours. It boost my mood and energy.

9. Warm sleepy kitty on my lap - that's real quality time with my pets.

10. Outfits and make-up - I love the creative prosess.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)