søndag, januar 17, 2016

Second week of the year


Ukens "hekta på": Banan

Banan. It's the shit. Denne uken har jeg vært flink å ha med meg banan på jobb. For fy flate, det er en redning når jeg blir pangsulten 2 timer før lunsj. For om jeg begynner på jobb kl 9, spiser jeg som regel frokost kl 7. Og lunsjen er ikke før kl 13. Jeg foretrekker jo å jobbe slik at det er kortere tid etter lunsj enn hva det var før. Da blir det jo 6 timer mellom måltidene. Da er banan redningen!

Ukens store irritasjon: Rekke tidligere buss

Jeg har mistet telling på hvor mange ganger jeg har tenkt tanken og hvor mange ganger jeg bare ikke klarer å få gjort noe med det. Hadde jeg bare vært flink å rukket en tidligere buss hadde jeg slipt unna mye stress. 


Uken opptur: Joggetur

Fredagens joggetur med gubber var fantastisk. Det var en skikkelig opptur å gjennomføre den sammen med min bedre halvdel. Han er så flink og fokusert på trening. 

Ukens tanke: Kritikk

Har vi egentlig noe grunnlag å kritisere noen når vi ikke har noe erfaring med det som blir gjort? Vi er så raske med å dømme og kritisere. Men har vi egentlig noe vi skulle ha sagt om vi ikke har opplev det eller prøvd å gjøre noe med en sak selv? Jeg selv prøver å være flinkere å ikke dømme/kritisere når jeg merker jeg ikke har noe grunnlag. 


Ukens motivasjon: Effektiv

Jeg er veldig fornøyd med min egen effektivitet denne uken. Bare se på antall blogginnlegg, jeg tror ikke det er en eneste uke i 2015 som kan slå denne blogguken. Og så har jeg vært like flink å få gjort ting hjemme, og flink til å finne tid til både trening og katter. Og det har vært veldig deilig. Effektivitet funker!


Ukens små glede: NITTIO

Ja, å få den flotte dekorpæren i hus var en stor små glede. Og ikke bare en, men hele 3 slike pærer pryder stuevinduene mine. Når mørket senker på så lager de flott varm og lun stemning i stua. Også er de jo jammen fin å se på selv om det er lyst ute og de er avslått. Jeg er forelsket.
Ukens nedtur: Friends.

Det var ikke noe lett å komme på en merkbar nedtur denne uken. Så jeg må kanskje si at når det nå gikk opp for meg at jeg ikke har truffet noen andre en kolleger og samboer denne uken så føles det litt rart. Jeg er jo ikke skuffet eller nedenfor pga det, men vi alle er opptatt med vårt og tiden går. plutselig har det gått over en uke siden sist man så hverandre.

Dilemma: What to do?

Har du noen gang bare sittet i sofaen og lurt på hva du skal gjøre nå da? Du har gjort alt du tenkte du skulle idag av gjøremål hjemme og du står fritt til å gjøre hva du vil. Se serie, se en film kanskje, spille spill. Men du klarer rett og slett ikke å velge, å sløser bort litt tid på å ta ett valg. Etter dette innlegget har ikke jeg mer på agendaen min og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal velge å gjøre. Det er et rart dilemma å ha. 

Neste ukes mål: Bake

Tenkte jeg skulle begynne å sette meg små ukentlige mål jeg. Første målet må rett og slett bli å ta fram den fantastiske glutenfrie bakeboken jeg fikk til jul og prøve ut en oppskrift. 



Hvordan har deres uke vært?

Summary of last week:

Hooked on - Banana.
Annoyance - Must try to catch an earlier bus.
Upwsing - Fridays run with my partner.
Thought - Why do people judge people without reason? 
Motivation - being more efficient works.
Small delight - NITTIO light bulb.
Downswing - Its been a while since I met up with my friends.
Dilemma - When you can do whatever you want for the rest of the day but can't choose.
Next week's Goal: Bake something.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)