lørdag, januar 23, 2016

Rust Nubuck


God lørdags formiddag!

Jeg sitter her med slaskebukse, den deilige Kari Traa genseren jeg fikk til jul og kaffekoppen så klart. Vi snakker frihelg ja! Jeg har også noen herlige nye vintersko godt plantet på beina. For ja, etter flere år ute vintersko har jeg endelig investert i ett par. Og som Veronica sa, det er bare å skrive det ned i boka. Såpass på tide var det nemlig at jeg investerte i akkurat det. 

For jeg har faktisk overlevd flere vintere nå uten å måtte bruke penger på akkurat det. Det har selvfølgelig innebært kalde våte føtter, og nå som jeg har begynt å reagere på kulde så har jeg innsett at jeg burde få meg noen sko som vill holde meg varm og ikke minst - tørr. 




Etter trening i går gikk jeg og gubben en spontan tur innom Bianco bare for å se, hvor på gubben spurte "men du har da noen du egentlig vil ha?". Og det stemte det, men jeg hadde ikke tenkt på hvem som kunne ha det midt i sentrum. Hvor på gubben kunne fortelle at Urban hadde Timberland sko, og vi gikk til Mercur for å se. 

Jeg endte opp med å prøve ett par i svart og disse her, og fikk herlig flott assistanse av hun som jobbet i butikken. Vi snakket sko, vi snakket karakter, og vi snakket om hvordan skoene ville oppfør seg over tid. Jeg selv kom fort frem til at de svarte skoene mistet den typiske Timberland karakteren, og butikkdamen kunne fortelle meg at disse rust brune skoene var en mørkere farge enn den orginale - og det fikk meg til å falle litt ekstra for akkurat disse. 

For jeg har stått på busstoppet på vei hjem fra jobb hvor 3 av 8 hadde de samme gule Timberland skoene. Neida, det plager meg ikke å ha det samme som andre, men jeg liker likevel å ha noe litt mer unikt. 

Jeg har selvfølgelig den minste størrelsen, og til og med de kobber til å bli litt romslige om det stemmer at de blir litt større ved bruk. Og det er jo egentlig bare ett pluss for poenget er jo at jeg skal kunne få plass til ett par tykke ullsokker i skoene når sprengkulda slår inn. De har også et relativt godt spor under i sålene og det skal bli litt lettere å takle ubrøytede fortausvei nå. 

Det er definitivt de dyreste skoene jeg eier, og selv om jeg synes det er rart å investere såpass mye i ett par sko tror jeg at jeg kommer til å bli veldig fornøyd. 



I'm sitting here dressed rather sloppy and with a cup of coffee of course. I have the weekend off. I'm also wearing my brand new winter boots. After all these years complaining that I don't have winter boots I have finally invested in a pair. And as my friend said "I'm writing thad down in my book, it was about time!". 

After yesterdays workout my partner and I went to Urban to look at Timberland boots. I tried on some black ones but concluded that they missed the typical Timberland feeling. Then I tried on these rusty brown ones, and the woman working at the store told me that the colour was a darken one than the originals. And I quite like that they have the typical Timberland feeling but feature a darker colour than what most people have. 

These boots are definitely my most expensive pair of shoes I got, but I am pretty sure that they are worth the price. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)