torsdag, januar 07, 2016

Strength in movement

God kveld! 

Da var årets første økt med mobilitetstrening gjennomført. Jeg må jammen si det både var tungt og krevende. Jeg er sliten i ledd og muskler på en helt annen måte. Å gå inn og ut av strekkøvelsene er noe helt annet en å "bare" strekke. For det er det å bevege seg inn og ut av øvelsen som gjør den dynamisk og ikke statisk. 

Jeg hadde noen øvelser fra før av som jeg har fått av fysioterapeuten min. Og ellers søkte jeg bare etter diverse mobilitetsøvelser på nettet, og kom jammen på noen som terapeuten en gang i farta hadde nevnt at jeg kunne gjøre. Til slutt ble det en fullverdig treningsøkt. Jeg har tøyd og strekt på lysken at jeg føler bena er helt gelé. Jeg tror dette kan funke bra! Jeg kommer iallfall ikke til å være en av de som sliter med stive hofteleddsbøyere. 





Jeg har nettopp kastet i meg cottage cheese og cantaloupe melon - fantastisk kombinasjon. Sitter egentlig og undrer meg over at jeg ikke er mer trøtt, jeg som sto opp kl 5 idag. Ett par dager til med trening nå så er vel trøtthetsfølelsen på plass kl 22 om kveldene igjen tenker jeg. Av de våkne timene jeg har igjen skal jeg hoppe i dusjen, ta oppvask og vaske litt klær. Imorgen skal jeg ta helg nemlig! Ikke komme hjem til masse husarbeid ;)





Did my first mobility workout today. It is damn hard work I must say. Moving in and out of the exercises positions is challenging, and you work with strength to. Dynamic stretching is harder than "just" doing stretches. I'm definitely not going to struggle with stiff hip flexors. 

Just finished a quick meal with cottage cheese and cantaloupe melon - great combo! And I am sitting here wondering why I'm not tired yet, I got up at 5 am today. Anyways, its good. I still got stuff to do. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)