mandag, februar 01, 2016

Week 4: Radio & roses


Ukens "hekta på": P3morgen
  Må ha det, bare må ha det. I uken som var våknet jeg nesten hver morgen til P3morgen. Jeg skulle egentlig bare teste ut hvordan det var å bruke radio som vekkeklokkelyd på wake-up lampa mi. Digger det! Kjempedeilig å våkne til Silje og Ronny på P3.



Ukens beste kjøp: Genser

Denne genseren var definitivt ukes beste kjøp. Så deilig og god. 

Ukens irritasjon: Is

Glatt is. Ustrødd is. Umulig å komme seg noe sted. Spesielt når det enten smelter snø eller regner iløpet av dagen og fryser på over natten. Jeg sverger, på lørdag hadde jeg ikke kommet meg på jobb om jeg ikke hadde hatt broddene liggende i veska. Jeg hadde stått som en idiot nederst i bakken. 

Uken opptur: Ringen

På torsdagen som var sendte jeg melding til gubben om at jeg lurte på når jeg endelig skulle høre fra gullsmeden. Det var jo gått over 2 uker, burde jeg ikke ha hørt noe? Selvfølgelig, dagen etter jeg lufter bekymringen så får jeg melding på fredag formiddag om at den er klar til henting. Gjett hvem som stakk med en gang og hentet den?! Jo jeg! Det var så godt å få den på fingeren. 



Ukens motivasjon: Tertial

På IKEA har vi noe som heter tertial eller halvårspenger, der avdelingen får en liten pengestødnad til å gjøre noe sosialt sammen. Denne gangen ble det tapas og sushi hjemme hos sjefen selv. Og jeg hadde gått og gledet meg siden forrige uke. Det ble liksom til en motivasjon gjennom uken. Jeg så så frem til det, og det var så verdt det! Kjempe kveld med fantastiske kollegaer!

Ukens små glede: Roser
  Yup, det er totalt verdt det å kjøpe roser til seg selv for 80kr på rema. Jeg har til og med tipset gubben om det og da spurte han hva han fikk igjen for det, og jeg kunne svare med at da fikk han en nydelig dekorasjon på bordet og en veldig glad kjæreste. For jeg blir glad av å se buketten, rosene er så store og fine. Det blir definitivt ny bukett fra rema.



Dilemma: What to wear?!

Som alltid når jeg skal noe en lørdagskveld bruker jeg dager på å gå rundt å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Og jeg hadde klart å tenke ut noe, men da lørdagen kom og jeg sto der og skulle finne antrekk for kvelden følte jeg absolutt ikke for det. Så satt jeg der da med antrekks dilemma og dårlig tid.

Ukens sang: 




Ukens mål: BAKE KAKE

Det er frihelg til helgen, og det bør jo bety at jeg for en gang skyld skal klare å bake noe til helgen. I bakeboken jeg fikk til jul er det en herlig oppskrift på brownies som jeg har lyst å prøve. Utfordringen blir å smelte hvit sjokolade som jeg aldri har fått til før. Vel, jeg får bare prøve igjen da!




Hvordan har deres uke vært?


Summary of last week:

Hooked on - P3morgen, a morning radio show
Best buy - Lovely knitted sweater
Annoyance - ice on the roads...
Upwsing - Finally having the engagement ring on my finger.
Motivation - Tapas and Sushi with the best co-workers.
Small delight - Lovely big roses.
Dilemma - What to wear when I dont feel like wearing what I planned.
Song - Coldplay - Hymn for the Weekend.
Next week's Goal - To bake brownies from scratch. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)