fredag, mai 06, 2016

Sweet tooth cake


Igår bakte jeg en glutenfri oreo kake. Jeg skal lage denne kaken til konfirmasjon neste helg, så fridagen i går var en perfekt dag til å prøve bake. Og prøvebaking er alltid lurt når du gjør litt om på oppskriften. 

Denne kaken skal egentlig også være dekt av pisket krem og sjokoladesaus. Det er tidenes mektigste kake, så jeg ville lage den litt "mildere". Kjeksbunn, sjokolademousse og ostekrem holder i massevis. Dessuten er den veldig lett å lage siden den ikke skal heves eller stekes. 

Oppskriften har jeg fått av min mor, som har funnet den ett eller annet sted. Men tenkte jeg kunne dele hvordan jeg har valgt å gjøre det.


Du trenger:

• 1pk fløte 
• 3pk glutenfri oreo kjeks (Semper cookie-o el.)
• 1pk sjokolademousse (til denne trenger du 1dl fløte og 1dl melk)
• 2pk naturel kremost (tine kremgo´)
• 200g melis
• 100g smeltet smør


Steg 1: Smelt smør og hakk opp 2 pakker med kjeks. Bland dette sammen. Legg ringen fra kakeform på et kakefat og trykk massen sammen i ringen. Sett i kjøleskapet

Steg 2: Lag sjokolademousse som anvist på pakningen. (Du kan så klart lage dette fra bunnen av.) Ha over i formen og sett i kjøleskapet en time.

Steg 3: Stivpisk 2dl fløte i en bolle og pisk sammen kremost og melis i en annen. Vend så dette sammen og legg oppå sjokolademoussen i formen. 

Steg 4: Hakk opp den siste kjekspakken og strø på toppen av kaken. La kaken stå i kjøleskapet i minst en halvtime før servering. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)