lørdag, mai 28, 2016

Ice Cold


God lørdags morgen!

Det ble liksom aldri tid for å oppdatere i går. Mange timer av dagen forsvant i frisørstolen hos Betty Frisør. Deretter ble det litt ærend hit og dit. Før jeg endelig låste meg inn døra her hjemme. Og da var det bare å kaste seg i middagslaginga, rydding og støvsuging. Måtte friske opp litt før vi fikk besøk av svigermor. Da var liksom nesten hele dagen gått og jeg fant ut at kameraet var tomt for strøm. Yeey.. 

Men ja, dere som følger med på Snapchat vet jo at jeg var til frisøren i går. Hele 5 timer. Det tar liksom litt tid når du skal avfarge blått hår som sitter godt, bleike ettervekst og lengdene, korrekturfarge det og klippes. Jeg var hos en lærling, og hun var kjempeflink. Og hvilken farge ble det?


Måtte bare sende denne snappen til jentene som også ser på SKAM. Jeg lo godt når jeg fikk ett svar med at jeg måtte ta på rød leppestift. Men all spøk til side, dette er ikke Noora inspirert. Jeg hadde lenge tenkt å jobbe meg mot lysest mulig base for å kunne farge det pastellilla. Planen min var egentlig å stripe det lysere, mens frisørene i plenum mente at jeg hadde såpass lang ettervekst at det var best å helbleike det først. Så får jeg komme tilbake å stripe det etter hvert som det vokser. 

Jeg har og kjøpt meg ett godt sett med lillashampoo og balsam, for å jobbe meg mot en enda kaldere farge. Etter all behandlingen vi gjorde ville håret mitt rett og slett ikke ta mot mer farge. Med tanke på at jeg kom inn der med 3/5 blått hår og 2/5 kommunegrå ettervekst, så er jeg kjempefornøyd med resultatet. Jeg er også veldig fornøyd med selve frisyren, det er definitivt lenge siden jeg har hatt det så kort! Men siden håret mitt vokser så innmari fort var det helt greit å klippe det litt kortere enn jeg pleier. Om 3 uker har jeg den lengden jeg pleier liksom. Det hadde vært irriterende om det føltes for langt igjen da.  

Så MÅ jeg bare avslutte med dette bildet: samma hårfarge jo!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)