lørdag, mai 14, 2016

A list for traveling to my home place



Heisann!

Da var konfirmasjonen til samboerens yngste bror vell overstått. Masse gratulerer til konfirmanten!

Det var koldtbord, kaffe, kake, og en stor gjeng med blide fjes. Det var masse god stemning, og det er alltid så trivelig! For meg ble det en koselig sammenkomst hvor jeg ble litt bedre kjent med svigerfamilien. Og veldig mett på kake. 

Etter ni timer i bunad har jeg endelig fått skiftet til komfortable klær og sitter og moter meg opp til å begynne å pakke til hjemturen. For jeg skal faktisk hjem til mine kjære foreldre i morgen. Det har ikke helt gått opp for meg, men jeg gleder meg mye. 



Og jeg har tenkt meg ut en liten liste over ting jeg har lyst å gjøre mens jeg er hjemme. Here we go!

• Spise mammas mat! For det er så fantastisk godt med mat jeg ikke har laget selv. Jeg forstår virkelig hvor deilig det er.

• Treffe familie. Jeg ser dem rett og slett alt for sjeldent. Jeg håper 17.mai og bursdagskaffe er en god anledning til å treffe så mange som mulig.

• Jogge ved Selstadvannet. Fra og med mandag starter en periode med tunge treningsuker igjen. Hjemreise er ingen unnskyldning til å snike meg unna, men heller en anledning til å skifte løperute og omgivelser. 

• Treffe Linn-Eli, Jørgen og gu'morbarnet Elina. En hjemtur blir aldri komplett uten å få tilbringt tid med dem.

• Se det lokale 17.Mai toget. Det er tross alt flere år siden jeg har vært på hjemplassen min på selveste 17.mai. Litt av sjarmen må jo være å se det lokale bittelille toget. 

• Nyte kaffe på verandaen. Skulle det regne får vi nyte den ved stuebordet. Jeg synes det er stas med kaffe på kaffekanna. Bruker ikke sånt jeg. 

• Og så klart, ta maange flotte bilder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)