tirsdag, mai 17, 2016

26 years ago



GOD 17.MAI OG GRATULERER MED DAGEN!

I går kveld kom mamma opp med en eske fra kjelleren, hvor hun har tatt vare på bilder av meg. Disse så vi igjennom og jeg vil jo så klart ha de med meg og ta vare på dem. 

De to første bildene er av lille meg da jeg kom til verdenen 17. mai i 1990. Det er noe spesielt med å være ett 17. mai barn. Det er koselig å høre på mamma og pappa mimre om hvordan 17. mai feiringen deres ble for hele 26 år siden. Mamma husker enda godt hvor gla de på vakt på sykehuset ble for at det ble et 17. mai barn, og hvordan de lette frem flagg og pyntet. 




Jeg har delt bursdagsfeiringen med hele Norge hele mitt liv. Jeg har både elsket og hatet kommentaren "Se alle flagger for deg". Jeg husker jeg som liten ønsket jeg kunne ha bursdag på en vanlig dag, for jeg ville også at klassen min skulle synge bursdagssang til meg. Da jeg gikk i korps sang hele korpset bursdagssang til meg. Jeg husker enda godt første året jeg skulle gå i 17. mai tog som Aspirant. Og da hele korpstoget hadde stilt seg opp, sang de bursdagsang til meg. 

Nå, og etter som jeg har blitt eldre og litt mindre sjalu for å dele dagen min, kunne jeg ikke tenkt meg bursdag på en annen dag. Hele Norge feier og er i festhumør. Det er god stemning og glade folk over alt. Alle er klare for kaffe, kake og å samles. Det er stas. Og det er ekstra stas i år å få lov til å feire med min nærmeste familie. Det er det en god del år siden nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)