mandag, november 30, 2015

Desember flashbacks

Hei og god mandags kveld!

Da jeg var på jobb idag fikk jeg melding i fra gubben, som var hjemme en lynrask tur idag, om hvor stresset kattene virket pga arbeidet på taket. Jeg kan tenke meg at det bråker ganske greit ja nå som de har begynt å legge på taket igjen. Jeg bestemte meg derfor å pleie litt ekstra ved dem etter jobb. Så da ble det sofa, tv og masse pusekos. Og gjett om de koset seg!

Jax var ganske høyspent da jeg kom hjem og sprang att og frem og virket ikke som om han fant roen. Så etter en kjapp middag tok jeg han med meg på sofaen og prøvde å roe han så godt ned som mulig. Godt å se at han etterhvert ble den gode kosepusen han er. Da Jax traks seg unna kom Dexter frivillig å la seg på fanget mitt, og jeg må bare få poengtert at det har han absolutt ALDRI gjort før. Det var stort, og innmari koselig. Så da ble det noen timer på sofaen da. Har ikke gjort meg noen verdens ting, for jeg fikk lite natten før. 

Men til tråss for blåmandag og liten energi har jeg kart å registere at vi er kommet til den siste dagen i November måned. Og jeg har samlet litt bilder av hvordan desember har vært årene før. ;)

2010


I 2011 husker jeg at jeg hastefarget håret brunt for å dekke over det gule til jul, av en eller annen grunn ville jeg ikke ha noen gulfarge til jul. Fra dette året har jeg ikke mye bilder fra før jeg var reist hjem til jul. Men jeg var jo fattig student, så måtte uansett hjem for å finne julepynt og stemning!

2011


I 2011 reiste jeg og søsters hjem til jul sammen, og vi tok toget. Det var faktisk utrolig koselig, og jeg skulle gjerne gjort det igjen! Jeg var og veldig stolt av side-cut frisyren. Og det var alltid veldig godt å kunne klemme en pus igjen.

2012


I 2012 started desember med studier og livet i England. Husker julegaven fra husværten var 6 flasker lavprosent vin. Og at vi ordnet oss et lite kunst juletre. Men ja, dette året kom jeg hjem fra jul helt fra England, så dette året var ekstra spesielt. Det var ekstra nervepirrende å sitte på den lange flyreisen hjem. Det var ekstra deilig å kunne krype i pysjen og tenke på at jeg var hjemme. Det blir noe helt egent å være i et annet land, med andre juletradisjoner, for så å komme hjem. Jeg synes virkelig vi nordmenn er ekstra julete av oss altså!

2013


Nokk et spesielt år for meg! Eller for meg og gubben. 2013 var første året vi tilbrakte desember og julen sammen. Vi hadde jo nettopp flyttet sammen den sommeren, og flyttet opp i ny og større leilighet. Jeg har sett igjennom en haug av bilder og det ER så rart å se hvor tomt det var på veggene og hvor lite møbler vi hadde da, men hey - vi klarte oss. Jeg hadde til og med endelig fått meg en liten jobb og ting begynte å gå oppover. Jeg koste meg med adventskalender fra mamma og juleforberedelser til min første julaften i Trondheim. Det var rart å ikke reise hjem til jul for første gang, men det var og koselig å være i Trondheim. 

2014



2014 var nok et spesielt år for meg da jeg ble gudmor for aller første gang. Og det sa seg selv at det var en stolt og spent gudmor som reiste hjem til jul. Denne gangen hadde jeg gubben med meg, og han skulle få oppleve julen hjemme hos mine foreldre. Min søster sammen med fransk samboer var også der. Og det var en storslått juleuke oppe i nord. Dette året var jeg skamløst dårlig til å ta bilder så de første bildene jeg tok i desember var fra og med 20.des. 


OG spesielle år lar ikke vente på seg, for det blir nokk et spesielt år i år også. For denne gangen skal vi feire jul her hjemme hos meg og gubben - og pusene. Svigerfar og gubbens brødre skal komme til oss, og vi gleder oss veldig mye! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)