mandag, november 23, 2015

Week 47 was like:


Ukens "hekta på": Brun leppestift.

Jeg fikk en kunde for rundt om 2 uker siden som hadde en helt fantastisk mørk rødbrun leppestift - og det fikk meg til å ta fram min brune Prime Plum fra ELF. Og i forrige uke var jeg bare helt hektet. 

Ukens store irritasjon: Folk på taket!

Mhm, ja. Folk på taket. Folk uten for soveromsvinduet. Innburet at stilase. Dette har jeg skrevet om i ett innlegg her. Skal love dere det var irriterende hele uken igjennom. Og det kommer til å bli irriterende denne uken også. De skal vist holde på en uke til. Joda, det er vel ett lite luksusproblem eller noe, men er da umulig å slappe helt av i min egen leilighet med fremende folk i vinduet. 


Uken opptur: Igang med julegaver!

Ja, jeg er i gang med julegaver og i år har det gått så mye lettere enn andre år. Jeg er utrolig fornøyd med akkurat det. 



Ukens tanke: Kreativitet

Fra tid til annen savner jeg den ekstra kreative hverdagen. Det var noe egent å være student å studere et kreativt fag. Jeg komme bruke timer på å surfe rundt på mange utrolig kule sider som skriv om alt så lenge det omhandlet design. Å lese intervjuer av kreative sjeler og bare se det lille ekstra rundt om kring meg selv. Jeg savner det. Jeg må plukke opp et par ting fra studenttiden tror jeg.

Ukens beste kjøp: Glass til jul!

Jeg slet litt med å ta ett valg her altså. Det er to kjøp jeg er utrolig råfornøyd med. Det er vin og champagne glass fra årets Vinter 2015 kolleksjon på IKEA. Da jeg så disse viste jeg at jeg bare måtte ha dem. De er bokstavligtalt budsjettversjonen av krystallglass. Rålekkre! Ukens nest beste kjøp er gulvbelysningen fra årets STRÅLA kolleksjon. Den og er heftig lekker. 




Ukens motivasjon: Å være glad i jobben sin. 

I det siste har jeg kjent på hvor utrolig takknemlig jeg er som har den jobben jeg har, og at jeg er så glad i den som jeg er. Fantastisk! Per dags dato har jeg ingen ønsker om å forflytte på meg. Hver dag er ny og innholdsrik. Jeg ser at ting jeg gjør har virkning. Jeg lærer stadig vekk nye ting. Og jeg har en sjef som ser meg. 


Ukens små glede: Venninne fått lappen. 

Onsdag i forrige uke skulle en kjær venninne av meg komme på besøk, da jeg kom ned for å åpne for henne låste hun bilen hun hadde kjørt med et lurt smil. Da var det bare å hoppe av glede, for min kjære venninne sto på oppkjøringen! Jeg er så ufattelig glad på hennes vegne at dette rett og slett ble ukens små glede. 


Ukens nedtur: Klumper

Klumper i pelsen, det har jammen ta minste pusemann mye av for tiden. Det er ekstremt frusterende, og opphav til mye dårlig samvittighet. Jeg prøver så godt jeg kan å ta hver utgreide klump som en seier. Men det er tøft å være matmor. 

Dilemma: Hårfarge til jul

Jeg har tenkt og tenkt og tenkt mye på dette i det siste. Jeg er bare ikke sikker på om jeg vil ha blått hår til jul. Men, ulempen med blått hår er jo at det blir gul/grønn aktig etterhvert som det vaskes ut og det er ikke noe pent. Skal jeg ikke være blå på håret må jeg få fingrene ut av rompa og bestemme meg for farge. For jeg regner sterkt med at det er på tide å bestille time hvis jeg skal få det gjort hos frisør. Jeg har vurdert blass burgunder og iskald lysebrunt. Men jeg klarer som vanlig ikke å bestemme meg.




Hvordan har deres uke vært?


Summary of last week:

Hooked on - Brown Lipstick
Annoyance - People on the roof...
Upwsing - Started shopping christmasgifts 
Thought - I need to get more creative 
Best buy - Lovely glasses from IKEA!
Motivation - When you love your job.  
Small delight - Dear friend got the driver license!
Downswing - lumps in the fur.
Dilemma - whats going to be the next hair color

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)