søndag, november 29, 2015

First sunday og Advent


Hei og god første søndag i advent!

Hvordan har deres dag vært? Her hos oss har den vært fulle av førjulsaktiviteter. Eller det vil si, mens gubben leste på studie og pakket bag, pyntet jeg pepperkakehus, pepperkaker og bakte kaker. Men, noe har vi jo gjort sammen da. 

Da jeg "mensensmertetåken" endelig klarte å komme meg opp var det første jeg gjorde å hente de lilla kronelysene som skulle stå i årets adventstake og kransen staken skulle stå i. Nyskjerrigheten på hva jeg gjorde fikk gubben opp av senga. Da vi begge endelig var oppe og våken tok vi frem kassene med julepynt for å finne frem adventspynt. Og jeg bega med på å montere bord- og hengendestjernene i bronsje fra IKEA. Så enormt fornøyd med hvor dekorativ og fine de er. 

Etter det serverte oss selv en herlig adventsfrokos med julepålegg som ribberull oh skinkesteik. Og gubben stelte i stand en presskanne med julekaffe. Jeg kan ikke få sagt det nokk hvor deilig det er med rolige søndagsmorgener og frokoster som er mer brunsj en frokost. Jeg digger det. 










Jeg må også si jeg er veldig fornøyd med adventsstemningen i leiligheten akkurat nå. Bronsjestjernene kommer virkelig til rette med blanke lyspærer i. Nå som mørket har falt på kan jeg se mønstret og gyldenheten bre seg utover veggene. Så er du glad i mønster og dynamikk velg blanke pærer til julestjærnene dine, vil du tone det litt mer ned velg hvite pærer. 

Ellers synes jeg virkelig alt passer godt sammen i år. Og det var absolutt ikke feil av meg å gå for bronsje, den gyldne stemningen som er i leiligheten nå i mine øyne deilig og lun. Unntatt de gule putene selvfølgelig.... Jeg trenger sårt å få skiftet de ut, så jeg skal se om jeg ikke får bestilt noen fra H&M straks! Jeg er glad i gult, men jeg får ikke til å ha knallgule puter til jul altså!








Før gubben skulle reise tilbake til Levanger igjen ble det i tradisjons tro adventskos med hjemmebakte pepperkaker og julebrus. Dette er vår lille tradisjon som vi startet  å ha da vi flyttet sammen. Hver søndag i advent koser vi oss i sofaen med julebrus og pepperkake mens vi tenner lysene. Med litt julemusikk eller noe julerelatert på tv'en gir det en deilig følelse av å være inne i adventstiden.  En fin tradisjon og det er definitivt en tradisjon jeg har lyst å beholde. 


First sunday of Advent.

I love this time of the year. The first thing I did this morning was to get the candles for the advent stake. Then we hung up the starts in the windows. After that we had a wonderful advent breakfast. I've decorated the gingerbread house. Made more christmas cakes and had a wonderful relaxed day. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)