søndag, november 08, 2015

Weeks keep on passing by


Ukens "hekta på": kullsyre.

Det er rart å gå ifra at kullsyreholdige drikker ikke er noe man tenker på, til å ha lyst på det ganske ofte. Enten det er Olden med villbringebær, farris eller Pepsi Mac cherry. Skal ærlig innrømme jeg har drukket langt mer brus en hva jeg gjør til vanlig. Og at jeg ikke er så komfortabel med at det har blitt slik. Så ja, det er definitivt det jeg har vært hektet på.  

Ukens store irritasjon: Stå opp!

Jeg skal ikke klage, jeg kommer meg som regel opp i ok tid. Det er bare en smule irriterende at jeg som regel knøvler meg ut av sengen 30 min + etter at den siste vekkeklokken har ringt. Jeg er for evig misunnelig på de som bare spretter opp av sengen. Hvordan får dere det til?




Uken opptur: Gode resultater!


Som jeg nevnte innledningsvis i forrige innlegg, det er så innmari deilig å gå fra jobb med gode resultater! Og det har virkelig satt prikken over i'en for denne uka. Ikke bare nådde min avdeling målet, men vi klarte til og med mer. Det er så deilig å få en slik avslutning på en arbeidsuke. 



Ukens tanke: Medmenneskelighet

Hvor i all verden er menneskeheten på vei hen? Hvorfor har vi så innmari dårlig evne til å ha medlidenhet, eller bare evne til å forstå andre? Hvorfor hater så innmari mange flykningene? Når de til syvende og sist er et menneske, like mye verdt, som både du og jeg? Hvordan kan folk sitte gjemt bak en skjerm og hetse Sophie Elise på den måten, når hun tar dere på senga, og ikke en gang være ydmyk etterpå? Hvorfor har vi evne til å skrive og si så mye slemt om andre? Og ikke minst hvordan kan vi ønske andre så mye vondt?

Ukens etterpå-klokskap: Drikk vann!


Fredags kveld kom jeg hjem med dundrene hodepine. Og det rett og slett fordi jeg ikke var flink nokk til å drikke vann på jobb. Så mye kunne vært unngått om jeg bare hadde hatt vett til å drikke vann innimellom kaffe og te. Vann er og blir den beste tørstedrikken. Og når man fort går 20.000 skritt på jobb, så ja, da trenger man vann. 




Ukens beste kjøp: Biff

Yes, idag sto det biff på menyen. Og jeg angrer så absolutt ikke. Dermed må jeg si at å handle biff igår rett etter jobb før jeg hadde daffedate med jentene var noe av det smarteste jeg kunne gjort. Så idag slapp både jeg og gubben å sitte å lure på hva vi skulle spise, og om vi orket å gå på butikken. Hadde alt klart takket være gårsdagens butikktur. Fornøyd ja!

Ukens motivasjon: Rundt om kring

I det siste har jeg prøvd å finne inspirasjon og motivasjon i det som er rundt meg. Dyktige medarbeidere på jobb, mønstre i materialer, simpelheten i design, fargene i løvet osv. Jeg har prøvd å finne glede i det som allerede er der. Og trekke frem positiv energi. Jeg vil si det funker. Min verden er ganske energisk for tiden. 


Ukens små glede: Middagsdate

Det er ikke å komme utenom at tirsdagens middagsdate med en uberkul jente ga meg en bra start på uken. Utrolig koselig å lage mat sammen selv om man er veldig sliten etter jobb. Bare det å slippe å spise alene på en hverdag var digg. Jeg begynner jo å bli vandt med det men det er likevel mer stas å spise sammen med noen ;) Dette må gjøres oftere!




Ukens favorittsang: 



Etter å ha sett traileren til Halo 5, så fant jeg tilbake til denne sangen. Jeg har mildt sagt vært hektet siden. Den har vært helt utrolig energigivende å høre på bussen tett før jobb, eller bare når som helst.

Hvordan har deres uke vært?


Summary of last week:
Favorite song - 'Knights of Cydonia'
Hooked on - Soda
Annoyance - Getting out of bed in the morning seems to be hard...
Upwsing - great results at work. 
Thought - Where the hell is mankind headed?
Hindsight - Drink enough water, avoid headache!
Best buy - Beef!
Motivation - everything around me. 
Small delight - dinner date with a great girl. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)