mandag, september 21, 2015

Weeks keeps passing by

Ukens favorittsang: Boadicea




Jeg vil ikke akkurat påstå at jeg har hatt en spesiell favorittsang denne uken, det blir mer riktig å si at jeg har hatt en favoritt musikk type. Jeg har følt behovet for en spilleliste med rolig musikk, både rolig i form av ballader og i form av rytme. Og da kommer jeg ikke utenom Enya eller sangen Boadicea. Den er så utrolig behagelig å høre på, den får meg til å drømme meg bort.

Ukens "hekta på": Kaffe

Jeg er glad i kaffe. Veldig glad i kaffe. Men jeg har alltid prøvd å beherske meg litt i kaffedrikkingen slik at jeg ikke ender opp med voldsom hodepine eller massive skjelvinger før kl 12 om jeg ikke få drukket noe før da. Nei takk. Men jeg er så glad i kaffe, og kalde morgener gjør at jeg nyter den så mye mer. Den varmer opp hendene mine, og den får blodsirkulasjonen ordentlig i gang. Jeg elsker smaken. Lukten. Så ja, det blir vell ett par kopper mer på vinterhalvåret. 



Ukens store irritasjon: H&M alarm

Jeg og Veronica var på en aldri så liten shoppingstur på lørdagen som var. Og da vi var innom H&M kjøpte jeg meg litt undertøy. Blant annet en 2 pakk med noen yndige, feminine og lekkre blonde bh-er. Burgunderrød og lys lys lys rosa. Perfekt til å slappe av i, bruke som nattøy eller får å bruke under topper som enter er gjennomsiktige eller har åpninger på siden/ryggen. Men tror du ikke at da jeg kom hjem satt alarmen fortsatt på?! Og den får man ikke av for fem flate øre. Jeg ser ikke frem til turen til H&M for å få dem til å ta den av....


Uken opptur: Løpe igjen.

Det kan da umulig komme som en overraskelse for noen at dette er ukas opptur. På torsdagen som var hadde jeg min første løpeøkt på over 6 mnd. Det var helt sinnsykt deilig. Les mer om det her. 



Ukens tanke: Det er lov. 

Det er lov å gi slipp på vonde følelser. Det er lov å ta en pust i bakken. Det er lov å tilgi. Det er lov å heve seg over ting som har hendt. Det er ikke noe poeng å bære nag eller være fast bestemt på at noen skal ta skylden for noe. Det er lov til å være ydmyk og beklage seg. 

Ukens etterpå-klokskap: Ikke alltid gubben liker det du tror han liker.

På lørdagen var jeg innom en kaffe butikk og kjøpte fersk kvernet kaffe. Det ble Chili og sjokolade kaffe. Det var mye annet som fristet med jeg tenkte at kanskje dette var noe som gubben og kunne like. Jeg hadde håpet at jeg og gubben kanskje kunne kose oss i helgene med å drikke kaffe samme om morgenen. Men lite ante jeg at den chilismaken skulle være så sterk. Nei, det var nokk ikke noe kaffe for han...

Ukens beste kjøp: Treningssokker. 

På lørdagen kjøpte jeg 4 par treningssokker til 19 kr stykket. Kari Traa til og med. Gjett om jeg er fornøyd! Nå har jeg hele 9 par, så da må det nå for svarte være noen rene til en hver tid eller? Når jeg skal av gårde og trene er det knapt noe som er mer irriterende enn at jeg ikke har noen rene treningssokker what so ever. Det var virkelig helgs kupp!



Ukens motivasjon: Lønn. 

Det er jo virkelig ikke til å legge skjul på at jeg motiveres av lønn. Det er så deilig når lønningsdag nærmer seg, og jeg kjenner ett ekstra driv. Snart får jeg lønn, snart kan jeg unne meg. Snart kan jeg slutte å tenke på at jeg snart er blakk. Så snart jeg får melding om at penger har ramlet inn på konto, blir jeg veldig glad. Og jeg motiveres til å få til samme gode resultat på neste lønning. 

Ukens små glede: Oslo tur.

Det var like før det ikke ble tur sammen med jentene, men så var det en snill kollega som kunne ta vakten min neste fredag. Så dermed blir det skikkelig jentehelg neste helg - i Oslo! Å reise til oslo er ikke så veldig stort for meg, men det å få tilbringt en helg med jentene er jo fantastisk. Også har vi alle bare godt av litt avbrekk fra hverdagen. Nå til helgen skal vi møtes for å planlegge turen, og jeg skal nå kjappe meg å kjøpe billetter nedover.

Hvordan har deres uke vært?

2 kommentarer:

  1. Herlig innlegg synnøve:D artig skrevet det med kaffen haha;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja det blir nokk jeg som må drikke opp den chili kaffen. Men må blande den litt ut med annen kaffe ;)

      Slett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)