tirsdag, september 29, 2015

Long hair do care


Ja, det utrolige skjedde idag. Jeg har nemlig klippet meg! Jeg er ikke sen på avtrekkeren når jeg først bestemmer meg for noe. Jeg er vel lik farsiden av familien min på det viset, har jeg bestemt meg liker jeg ikke vente. Så jeg ringte like så godt en frisør i går, og fikk time idag etter jobb. Så på bildet over er jeg hos frisøren og venter på å få sitte i frisørstolen. 

Skal ærlig innrømme jeg så på bildene og lurte på; skal jeg virkelig ikke ha langt blå-lilla hår lengre? Hadde det en ukes tid bare, hadde vært så fint å ha det litt lengre. Men da frisøren kom å tok meg i mot var alle disse tankene ute av hodet - nå skulle det store skje!


Yup, der ligger en god halvpart av håret jeg hadde. Jeg har så tykt hår at det kunne ha blitt en kort fin parykk. Anyways, jeg var og er veldig fornøyd meg at jeg kom til en frisør som bare sa "ja" og kjørte på, og som ikke viste noe tvil over å halvere hårlengden min. Hun syntes derimot det var ganske tøft gjort og likte ideen med å klippe det rett av. Uten noe oppklipping eller uttynning. Allerede etter de første klippene kunne jeg kjenne luft i nakken og jeg var sikker på at dette kom til å bli bra. 

 

Og det ble det jo eller hva? Jeg er så fornøyd, jeg føler meg mer voksen samtidig som jeg føler meg mer typete og fri. For frihet er jammen dette. Litt merkelig å si det slik men; endelig har jeg luft rundt nakken igjen. Det er lette, luftigere og sunnere. Ikke ett eneste slitt hår igjen, for det ble klippet godt over der det var slitt. 

Det er så lekende enkelt å variere også. Jeg kan velge å vrake i midtskill, sideskiller, eller bare slenge det over. Jeg kan dra det øverste håret bak i en kort helstehale. Jeg kan rufse det til med saltsvannsspray. Jeg kan bølge det enkelt, eller lage store krøller i det. Det er så lett å få til en slett og ren frisyre, og like lett å få til en rotete rufsete frisyre. Denne valgfriheten er fantastisk. Anger jeg? Nei, absolutt ikke. 

Håret ser noe gråere ut på etter bildene pga at de er tatt inne etter at det har blitt mørkt. Og både sminken og jeg er mer eller mindre sliten. Denne frisyren fortjener nye bilder i dagslys. Så absolutt. 


So I did it, I went to the hairdresser and trimmed my hair short. I absolutely love it. How I can feel the breeze past my neck, how light and healthy my hair is and how easy it is to style. Just as easy it is to make it smooth and classy, it is equally easy to make it messy. I can change it up in so many ways, I can't wait to try it out. What do you think?

Do I regret? Absolutely no.

4 kommentarer:

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)