onsdag, september 23, 2015

It is Violet not blue!

God kveld! Eller det er vel snart natt, men jeg tenkte jeg ikke skulle forlate dere helt alene som går altså. Jeg har nettopp kastet i meg ett par stykk bananlapper som jeg lagde etter gå/joggeturen idag. Det er så godt, så mye bedre en brødskiver. Også så enkel å variere med forskjellig krydder og toppings. Mmmmmm!

Tenkte jeg skulle vise dere hvorfor jeg ikke blogget i går. Til tross for hodepine og at jeg var sliten etter jobb hev jeg i meg ibux og satte i gang med ett prosjekt jeg har utsatt en stund. Nemmelig å farge håret! Jeg pleier å kjøpe litt mørkere farge en hva jeg skal ha, og blande ut i balsam til jeg få en farge jeg er fornøyd med. Denne gangen testet jeg ut Manic Panic Lie locks som jeg kjøpte på dragenshule.no. Veldig fornøyd med den blåfiolette fargen jeg endte opp med, den kunne kanskje vært litt mer lilla, men men.



Jeg er utrolig fornøyd! Det er lenge siden jeg har farget håret selv, og det er i alle fall lenge siden jeg har farget det i en unaturlig farge. Måtte jo bare gripe sjansen nå som jeg har litt bleiket hår. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er så lyst bleiket, det ga meg en litt mer dus/nedtonet farge. Hadde jeg vært nybleiket uten å ha farget det grått først, ville fargen blitt langt skarpere. Jeg liker den litt grumsete fargen veldig godt.

Det er og litt artig hvordan fargen varierer sterkt ut i fra lyset. Mange på jobb kommenterte idag hvor kult det var at jeg har farget det blått. Jeg rettet opp et par, men måtte til slutt bare gi opp og innse at i enkelte typer lys så ser det mer blått ut. Gult lys nøytraliserer vel det lille av rødfarge som er i fargen. Det ser jeg jo når jeg går på badet hvor vi har ett utrolig gult lysstoffrør, det ser jo ut som jeg har blått hår. Så lenge det ser fiolett i dagslys så er jeg fornøyd.




Jeg skal imorgen før jobb gå over noen deler av håret som ikke fikk like mye farge. Oppdaget i dag at det er enkelte områder som ikke er like fargesterk. Men da jeg kom hjem for å se over det, klarte jeg ikke finne disse områdene igjen. Jeg må vente til jeg har dagslys igjen imorgen.

Når det er sagt skal jeg nokk prøve flere farger som er å få tak i på Dragenshule.no. Jeg tenker blant annet å kjøpe fargen Lilac fra Directions og ha direkte i håret uten å blande den ut. Jeg gjorde det ikke denne gangen da jeg syntes den er litt over på den rosae siden, men prøver gjerne etter at jeg er lei av dette! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)