mandag, september 14, 2015

Sunday hike: Estenstahytta


Hei og god mandags formiddag! Vell, det er iallefall formiddag for meg som knøvlet meg opp kl 6 idag. Jeg hadde allerede begynt å våkne av gubben som romsterte rundt og skulle rekke toget, så det var ikke noe vits å sovne dypt igjen for å våkne rundt nå. Så jeg tenkte jeg like så godt kunne få morgenen med meg, og døgnet rett vei. 

Jeg har sittet her å strevd litt med å finne en enkel måte å få overført bilder fra telefonen min og over på mac'en. Det må være det eneste som jeg er missfornøyd med etter å ha byttet fra iPhone til Sony. Jeg finner rett og slett ikke tak i alle bildene på telefonen, hverken igjennom overføringsprogrammet til Sony, Nikon eller via disk-funkjsonen. 

Jeg er nøgd til å sende meg selv de siste instagram bildene mine på mail for å få tak i dem til ett instagram innegg. De er lagret på telefonen, men mappen de er lagret i nekter å vise seg. Om det er noen som har noen kloke svar på dette så gjerne legg igjen en kommentar!




Uansett, over til bildene som er ifra søndagens tur til Estenstahytta. En tur sti jeg inntil igår enda ikke hadde ferdet på. Som veronica sa "har du enda ikke vært her?". Nei, det skulle bare ta 6 år før jeg fikk knøvlet meg selv opp til hytta. Men det var veldig verdt det å legge igjen treningsbaggen og tankene om en økt inne på ett studio hjemme. Jeg sier jo det gang på gang jeg er på tur, jeg må bli flinkere til å utnytte slike flotte dager til å gå turer ute. 

Ikke bare er det godt å komme bort i fra byens eksosluft og til klar og deilig skog/mark luft. Det er også en fryd for øyet å se alt naturen har å by på. Og jeg er ikke i tvil om at det er godt for kropp og sinn. Desutten er det utrolig koselig å gå på tur med denne jenta her, og prate om alt og ingenting. Også er det så gøy at hun er så gira på å ta bilder, jeg er alltid sikker på å ha bloggmateriale etter en tur med henne ;)





Bilder av oss mot utsikten utover byen skulle vi ha. Også fant vi en fin trestamme å klatre opp på. Og på andre siden av hytten fant vi en ny utsikt, og selvfølgelig en trerot å stå på og posere litt. Det må ha sett veldig artig ut for alle som satt på hytta og nøt en pause og/eller et måltid å se disse to fargeklattene kakkle og styre. Men, vi hadde det nå artig!

På veien hjem ble vi enige om at vi måtte få til slike søndagsturer oftere. Det er jo ikke lenge til det blir høst og hustrig. Og slike turer frister ikke for alle da. Jeg går uansett tur i marka uansett vær og årstid. Men, det er deilig å utnytte de siste sommerdagene med å få litt sol på kinnet. 





Kan ikke komme på en bedre måte å avslutte en travel uke, og finne energi til å starte på en ny ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)