torsdag, september 10, 2015

Treat yourself


Etter mye husarbeid er det jo bare på sin plass å belønne seg selv litt. Igår tok jeg masse oppvask, vasket klær og støvsugde leiligheten. Idag har jeg igjen vasket enda mer klær og vasket alle gulv. Og siden jeg ikke skal på jobb før kl 16 så hadde jeg jo tid til litt enkel hjemmespa. 

Så jeg stappet den lille vasken full med vanilje og kokoslys, og fikk så vidt plass til kaffekoppen. Jeg økte varmen i gulvet, ordnet en skål med druer, meditasjonsmusikk på telefonen og noen behagelige klær å ta på meg etterpå. For en deilig stemning det ble på badet!




Planen var å la lilla/sølvshampoo(ja jeg har to) virke en god stund, før det ble en økt med hårkur. Jeg er jo veldig flink til å la disse shampooene virke, og det har gått opp for meg at det kanskje ikke er det beste for håret. Nesten hver gang jeg er til frisøren sier jeg at jeg må bli flinkere til å kure håret, så etter sist frisørbesøk lovet jeg meg selv at det ikke bare skulle bli tomme ord. Fuktighet er viktig. 

Jeg satt faktisk å redigerte bildene mens jeg lot hårkuren virke litt ekstra lenge. Jeg har funnet meg en utmerket posisjon å sitte med dataen her på badet. Så jeg satt og sitter nå på tvers av doet, med ryggen lent mot veggen og fotene godt plantet i sirkelen på vaskemaskinen. Det er jo så godt og varmt på badet på at det er jo ingen vits å dra herfa før jeg er ordentlig på kledd. 



Akkurat nå venter jeg bare på at babyoljen og vann skal trekke inn i kroppen. Gubben presterte jo å kjøpe en flaske med dette da det lå i en halvpris vogn på coopen, så jeg googlet litt rundt. Å smøre  seg med babyolje rett etter man har kommet ut av dusjen, altså før man tørker seg, skal vist binde fuktighet til huden. Jeg er fri for min "in shower lotion" så da får jeg prøve dette istedet. 

Badet er knøtt lite, men det kan virkelig være koselig her inne. Jeg har jo prima selskap også. To loddne karer som elsker varmt badgulv og være i samme rom som meg. Så mens jeg dusjer pleier de å ligge på hver sin side og vente på at jeg skal bli ferdig. Idag var ingen unntak. Det er jo veldig koselig med dyr som er så sterkt knyttet til deg. 



Men nå må jeg passe på så tiden ikke løper fra meg. Hår må tørkes, lunsj skal lages også må jeg jo orde meg til jobb. Samvittigheten sier jeg skulle ha syklet til jobb idag, mens kroppen sier jeg skal rekke innom byen å kjøpe busskort. Så vi får se hva det blir til, eller hva jeg rekker :P


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)