onsdag, september 16, 2015

Coffee, foam rollers & incense

Hei, og god onsdag! Idag var jeg på min tredje fysioterapi time og jeg tenkte jeg kunne oppdatere dere litt om hvordan det går. Noe av det første terapeuten min spurte meg idag var om jeg hadde løpt noe siden sist.. Jeg svarte jo nei, for jeg har vært streng med meg selv og holdt meg unna løping. Dessuten hadde jo terapeuten min sagt forrige time at jeg skulle holde meg unna akkurat det. Hans neste spørsmål var: "du lurer sikkert på når du kan løpe igjen?", og ja jeg gjorde jo det, men han gir meg altså ikke klarsignal helt enda. 

Vi gikk igjennom en del tester igjen siden han har en student på praksis, utrolig hyggelig jente. Litt artig å ligge på benken å være prøvedukke for forskjellige tester de gjør for å sjekke hva det er som kan være grunnen til forskjellige skader/smerter. Deretter bar det over på treningsrommet for å gå igjennom behandligsprogrammet mitt. Der besto jeg med glans, for jeg viste at jeg forstod hvordan de forskjellige øvelse skulle gjøres, og jeg gjorde det helt riktig. 

Til min store overraskelse nevnte han helt på slutten at jeg kan begynne å løpe i små mengder. Han anbefalte meg å starte med små gå turer i marken hvor jeg legger inn korte 2-3 mins økter med lett løping. Han vil jeg skal unngå mengedløping, og heller være føre var. For det er jo over lengre tid at smertene utløser seg. Så forsiktig løping på mykt underlag fremfor asfalt og smerter. Og imorgen eller fredag tror jeg at jeg må få til en tur i marken!


Etter fysiotimen hadde jeg ett par ærend i byen jeg har utsatt alt for lenge. Hånsker til å rengjøre kattedoen med måtte kjøpes. Vi har de siste dagene bare hatt hansker i gubbens størrelse, og hendene mine svømmer i de hanskeme. Det går bare ikke. Det var og på tide å kjøpe inn en god sminkefjerner etter som jeg har vært fri veldig lenge. Har de siste dagene brukt babyolje som funker relativt ok, men det tar tid og jeg har veldig fet hud så det er ikke ideelt i lengden. Synes det er veldig synd at jeg ikke lengre klarer å få tak i IsaDora's sminkefjerner for sensitiv hud, den har vært min faste siden jeg fant den. Så jeg gir Nivea's sminkefjerner for vannfast sminke en sjanse. Jeg er veldig kresen på sminkefjerner etter som jeg veldig lett får såre, røde og tørre øyenlokk. 

Jeg måtte og få tak i ny dusjsåpe og in-shower-lotion. Sist nevnte er bare ett must å ha i dusjen. Du sparer så mye tid da du ikke trenger å smøre kroppen med krem etterpå. Du bare vasker deg med dusjsåpen, skyller av og på fører in-shower-lotion, skyller den og av og når du går ut av dusjen er det bare å tørke deg og hoppe i klærne. Så effektivt og lurt!

Ny godlukt til badet måtte også til, og da kremmerhuset har tilbud på lys og duftlys var jeg ikke tung på be. Disse krukkene med duftolje og pinner er så elegant å ha på badet. Vanilla, Mango & Peach og Passion fruits er favorittene og denne gangen ble det sist nevnte.




Jeg må også bare si at jeg har tidenes folkevennlige og chilleste fysioterapeut. Da jeg nevnte at det var vanskelig å få dagene til å gå opp slik at jeg kommer meg til 3T og får brukt foam rollern ofte nokk og at jeg skulle ha kjøpt min egen,  sa han at de kunne være relativt dyre og spurte rett ut om jeg ville låne en av deres til neste time. Takker jo ikke nei til det! Da kan jeg vente med å kjøpe min egen til neste lønning. En foam roller, med litt "durter på" som terapeuten min sier, er noe alle løpere bør ha i hus. Jeg sverger til denne fra nå av.

Og nå må jeg rekke å ordne meg til jobb og springe innom butikken å kjøpe lunsj før jobb! Håper alle har en flott dag, så snakkes vi!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)