mandag, september 07, 2015

Second hand visual space

Hei igjen fininger! Jeg må nokk en gang bare beklage fraværet mitt. Jeg har hatt en fantastisk helg med firmafest uten like. Var og med på å se gubben løpe halvmaraton på under 2 timer, det er en bragd når det er første gang man løper.

Og til tross for intens bakfullhet på søndagen, og hjelp fra samboer og svigers, ble det nytt vitrineskap på oss. Jeg var ikke med å hentet det for å si det sånn, men jeg er likevel utrolig fornøyd med kjøpet.



Den store brune bokhyllen som absolutt ikke passet inn er borte. Brun og tung, og et sår for øyet. Mitt iallefall. Og istedet for det har jeg kjøpt et nydelig hvitt vitrineskap på finn, men det er selvfølgelig fra IKEA. Og det at det er hvitt gir stuen en helt annen romfølese.

Nå virker det langt mer åpent og luftigere. Samtidig som stuen er blitt mer fylt opp og ser ut som et hjem det bor en familie i.




I ett lite øyeblikk var hele innholdet i den gamle bokhylla strødd utover spisebordet og gulvet, men det varte ikke lege til det var på plass i den gule flotte hylla. Som bare ble mer flott av å få bøker med omslag i alle former og farger i seg. ok, kanskje ikke så mange former da, men dere skjønner.

Jeg var også rask, eller så rask som du klarer å være bakfull, og hentet serviset som lenge har stått gjemt nede i skapet og fikk det på plass i vitrineskapet. Dette har jeg arvet fra min avdøde farmor, men om jeg husker riktig var det min far som kjøpte det til henne på en av hans mange utenlandsreiser. Jeg elsker det.



I tillegg til dette som jeg har arvet har vi som smått begynt å samle på ett Rosendal service. Så her er planen att vi etterhvert skal tilføye mer, og få et ordentlig fint og fult vitrineskap. Jeg har serveringsfat, dessertskåler, drinkglass og vinglass så langt. Neste på listen er vel å få tak i de kaffeglassene i serien som er så rålekkre.

Selvfølgelig har litt annet dill og dall fått plass i skapet. Dørene er jo halvt glass og halvt panel, så her kan jeg velge hva det er jeg vil ha synlig til alle tider og hva jeg vil gjemme litt. Nederst er det selvfølgelig litt rot og random stuff, men det er jo det som er så kjekt, jeg får det gjemt.




Nei, dette var så kjekt. Og selv om gubben sier at det blir vel ikke lenge til jeg finner noe annet jeg skal ha, så må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med hjemmet vårt akkurat nå <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)