tirsdag, april 19, 2016

A jar of Breakfast



God morgen!

Jeg sitter her og spiser mitt første forsøk på kjøleskapsgrøt, med chia frø og havregryn, toppet med banan. Jeg har ikke helt klart å bestemme meg for om hva jeg synes om den. For det er ufattelig uvant for meg at grøten skal være kald. Samtidig har jeg ikke helt knekt koden, da dette er mitt første forsøk. Likevel, det smaker ikke forferdelig. Det smaker som havre, frø og banan. Også er det jo helt greit at frokosten står klar når du våkner om morgenen. 

Jeg har vært en person som alltid har spist frokost. Uten dagens første måltid duger jeg ikke særlig. Og jeg ser helst at å innta frokosten er det første jeg gjør. Påkledning, sminke og alt det der kan komme etterpå. Det har jo så klart vært tilfeller hvor jeg ikke har spist før jeg har kommet meg på jobb, men jeg ser aller helst at det ikke skjer. Jeg er glad i frokosten, glad i å kjenne at magen blir fyllt, at kroppen våkner og energien kommer. 



Men jeg hater å stå der om morgenen og finne ut av HVA jeg skal spise. Og det forklarer hvorfor jeg spiste havregrøt til frokost nesten hver dag i 3 år. Det var så greit å vite hva jeg skulle ha. Men jeg ble lei av alt styret rundt, og etterhvert litt lei av selve grøten..... Så da ble det brødskiver. Og jeg som hater å ta slike valg om morgenen, hater iallfall å skulle finne ut hvilket pålegg jeg har lyst på. Jeg kan så inderlig skjønne de som sier de ikke har lyst på frokost. Jeg heller har sjeldent lyst på ost eller skinke på brødskiven om morgenen.

 Så jeg har flere ganger tenkt at kjøleskapsgrøt må jo være perfekt. Ikke noe styr. Jeg trenger bare å blande alt i en krukke kvelden før. Og jeg slipper å ta noe valg om morgenen. 



I've tried my first over-night pudding with chia seeds and oatmeal flax, topped with banana.  It is unusual because I am used to eating my oatmeal porridge warm. And I haven't quite mastered how to make it tasteful yet. But it is still good. 

I am the kind of person who always eat my breakfast before doing anything else. On rare occasions I don't eat before I get to work, but that RARE occasions I tell you. I prefer waking up to filling my stomach with energy. 

But I do hate trying to decide what to eat on early mornings with sleepy eyes and no clue of what I want. And thats why this over-night pudding trend might be something for me. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)