tirsdag, februar 16, 2016

A furry relief

God kveld!

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering om hvordan det går med Jax. 

Da jeg kom til vetrinæren fikk jeg tilbud om å være med han til han sovnet av bedøvelsen. Det var litt vemodig å sitte å stryke han til bedøvelsen kikket inn, men fikk snakket litt med vetrinær om pelsen og hva jeg ønsket at de skulle ta idag. Jeg fikk beskjed om at det ville ta en times tid.

Så da kjørte jeg og bestefaren til Marius, som var skyssen min, en tur til City Syd. Der fikk han spist middag og jeg tok en kopp kaffe. Det var en koselig liten time, og etterpå kjørte vi for å hente Jax. 



Det var en kraftig redusert Jax som etter ett par timer kviknet til på det varme badgulvet. Både i dagsform og i mengde pels. Magen er ganske bar, der var det nok så sammentovet at det bare var å barbere vekk det meste. Ellers har de greit igjennom hele pelsen til Jax, og det er faktisk synlig. 

Da jeg var å hentet han fikk jeg vite at han har veldig dårlig pelskvalitet, og at jeg burde skifte til et annet for. Jeg om har brukt RC's ragdoll fôr fordi jeg trodde det var bra nokk. Men jeg lærer stadig vekk, nå vet jeg iallfall hvordan dårlig pelskvalitet er og ser ut. Jeg håper at skifte av fôr vil hjelpe. 

Akkurat nå sitte han ved gubben på gulvet og maler som bare det. Og ruller rundt for å gjøre seg fin og få kos. Det gjør godt i matmorhjertet. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)