tirsdag, februar 16, 2016

The furry guilt of a pet owner

God tirsdags morgen!

Jeg må bare beklage for at det ikke ble noen "uken som var" update denne gangen, hodet mitt var på ett helt annet sted igår, og det er det definitivt idag og.  Jax skal til ventriner for å få ordnet pelsen sin idag. Han har en del klumper som mest sannsynlig må barberes bort. Og jeg har så klart dårlig samvittighet. 



Jeg vet jo at jeg har prøvd så godt jeg kan, men likevel. Jeg kunne ikke gitt mer faen i hva folk synes om klesstil eller sminken min, men når det kommer til hva folk tenker om meg som matmor så bryr jeg meg mye. Så jeg er så klart litt bekymret over hva de kommer til å si på dyreklinikken idag. Likevel, tror jeg at de vil se hvor ufattelig mye pels Jax har. Og selv om han kanskje blir "skamklipt" under magen så vet jeg at det er for det bedre for hans del også å få bort de vonde klumpene.

Per dags dato rygger Jax unna når jeg skal løfte han opp, sikkert for at han er redd for at det skal bli en vond børsteseanse men aller mest fordi det er vondt å bli løftet pga klumpene. Så selv om jeg har dårlig samvittighet fordi det har blitt så ille, så er jeg glad det er en løsning på det. For jeg vil ha min kjære kosepus igjen. Han som kunne legge på rygg på fanget mitt mens jeg børstet han forsiktig på magen. Og han som bare kunne ligge på rygg og kose seg. Og ikke minst han som ikke hadde så mye imot å bli børstet. 

Jax, the youngest of our two cats is going to the vet today. We need some help to get rid of tangles and felted lumps of fur. I can see it in the way that he backs away when I want to pick him up that they are sore and painful. I am feeling pretty bad that it has gotten this far, actually pretty guilty. But I know I've worked hard with his fur, it just got ahead of me every time I started to sort it all out. I dont care much what people think of me and my style, but I care about what people think of me as a pet owner obviously. 

I'm trying to look at this with positive eyes. Even if he needs to get shaved, we will have a clean start. I will be able to give him a bath again and take proper care of his fur. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)