søndag, juni 07, 2015

June of the past few years

God søndag!

Sommeren har vært veldig treig med å vise seg frem i år. Vi er en uke inn i juni og det meste gradestokken har vist er vell 13 grader. Det ser ut til å bli en slik sommer som jeg husker fra da jeg var liten. Hvor regntøyet ble flittig brukt, og man kunne telle solrike dager og over 20 grader på hendene. Så det er litt vemodig at det ikke blir noe syden tur eller utenlandsferie i år. Det blir nemlig norgesferie på oss i år. Og det er ikke så lenge til. I morgen går vi inn i uke 24, og da er det bare to arbeidsuker til jeg har 3 uker ferie. Krysser virkelig fingrene for at sola viser seg litt mer i de tre ukene. Men, jeg har jo regntøy. 

Jeg har sett tilbake på juni de siste årene og bildene jeg har derfra. I 2012, hele 3 år tilbake, hadde jeg og gubben vår første sommer sammen. Vi rømte en helg bort til familiens ferie hus for å koble av. Jeg trengte å komme meg litt vekk fra Trondheim sentrum. En liten stund etter det var det tid for pakking av flyttelass. Jeg skulle få alle tingene mine hjemover før jeg eventuelt skulle til england neste skoleår. Men ingenting var sikkert enda. I juni ble det også en del uker i fra hverandre da gubben skulle på festival og jeg skulle jobbe inn litt penger. Jeg kom iallefall hjem til en nydelig sommer. 

2012




I juni i 2013 kom gubben til meg i england for å hjelpe meg å pakke alle tingene mine, og for å ha hans kvote av bagasje for å få alt med hjem. De siste dagene i england var varme. Og jeg rakk så vidt å komme hjem og ta igjen litt tapt tid med herlige Veronica og hunden før gubben og jeg rettet nesen mot Alcudia. 1 uke herlig ferie skulle vi ha sammen med resten av familien hans. Det var mitt første møte med synde, varmere strøk og sørlige deler av europa. Jeg storkoste meg. 

2013



Juni i fjor ble en katterik måned. I løpet av juni begynte det å nærme seg 2 mnd siden de kom til oss og Jax hadde for fullt begynt å vise sine sjarmerende trekk. Bare sjekk ut de vaskeposisjonene og fine sovestillingene. Jax var fortsatt ganske liten og veldig avhengig av Dexter, og ville veldig gjerne ligge ved siden av. Dexter på sin side fikk ett møte med dyrlegen for trimming av pels i stumpen. Og jeg hadde orange hår! 

2015



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)