mandag, juni 22, 2015

Hverdagsøyeblikk: Første sommerdag

God kveld!

Jeg ligger langflat på gulvet og trekker pusten etter rydding og oppvask. Har smørbrød i ovnen, og musikken suser fra høytalerne og ut i stua. Noe som er grunnen til at jeg ligger på magen på gulvet, macen er koblet til anlegget. Jeg gjør det da med glede også, jeg har alltid likt å ligge på gulvet. Akkurat nå er det Ed Sheeran og Rudimental som fyller rommet med Bloodstream.

Grunnen til jeg har hasteryddet litt er for at vi skal slippe å ta alt imorgen, vi får nemlig middagsgjester på besøk. Og det er utrolig koselig! Så da gubben dro på siste nattskift før ferien ba jeg han strengt å tenke på hva vi skal servere. Å komme på noe jeg har lyst på er null problem, men pulsen øker litt når jeg skal lage mat til flere. Men å finne ut av det skal vi klare. Gubben skal få lov å støvsuge når han står opp, og etter det har vi mye tid til å lage mat.



Jeg skriver egentlig ett kveldsinnlegg for å dele ett koselig hverdagsøyeblikk. Noe som kommer til å bli et herlig minne. Jeg tilbringe lørdagskvelden hos en kjær venninne jeg ville ta litt ekstra godt vare på og vise litt ekstra omsorg til. Så da klokken tikket av gårde og ingen tenkte på at jeg kanskje skulle hjem, så sov jeg like gjerne over. Vi hadde det rett og slett så koselig!

Prikken over i'en var å våkne til sol og blå himmel. Så da lagde vi oss smoothie og kaffe til frokost og satte oss ute. Og der ble vi store deler av dagen. Samtaleemnene var mange og tiden fløy. Etterhvert joinet resten av jentegjengen oss, som var så spreke at de syklet oppover til oss. Og til tross for at vi ble plaget av diverse kryp så var det en kjempeflott søndag. Slike dager håper jeg det blir flere av i sommer.



Jadda, min faste kaffe kopp hos venninnen min er kakemonster koppen og jeg elsker den! Samt er jeg litt misunnelig på de vakkre krusene vi drakk smoothie av.

:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)