torsdag, april 02, 2015

Yellow Yellow Yellow


God skjærtorsdag alle sammen! Da var det endelig litt påskefri på meg også. I motsettning til min gode venninne som har hatt påske i et par uker nå er jeg relativt sein med å få opp pynten. Før helgen fikk jeg en pakke fra min kjære mor med en ladning påskegodt, hjemmelaget pynt og en nydelig gul duk. Så på mandagen før jobb fant jeg fram det lille vi hadde fra før og pyntet til påske.


Egentlig skal det ikke så veldig mye til her i huset før det glorer påske i alle hjørner. Det er kanskje fordi jeg er relativt glad i gult, så det er mye her hjemme som i fargen - rett og slett. Alt fra gul klokke og pynteskåler, til puter og oppbevaring. Gult er så oppmuntrene og energifull. Full av fart og spenning. Samt en nydelig kontrast imot det hvite og gråe vi har ellers.



Alt jeg manglet var en bunte med gule påsketulipaner. Men det er jo ikke så vanskelig å oppdrive når man jobber på IKEA! Jeg har foresten lært meg ett triks om man ikke vil at tulipanene skal blomstre for fort. Ikke gi dem vann, og oppbevar dem på et kjølig sted - gjerne øverst i kjøleskapet. Tok disse frem på onsdagsettermiddag og etter en natt i vann har de kommet litt ut. Nå må jeg bare få lært Jax at han ikke skal spise dem, så holder de vell påska ut.



Pusene skulle jo selvfølgelig være med på bilde, å få de bort derfra når jeg står der og danderer er helt umulig. :)

- Vi snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)