torsdag, april 23, 2015

#sommerkropp eller #helårskropp?

God formiddag! Kabelen til iPhonen er ødelagt så jeg får ikke blogget noen bilder fra daten igår, som jeg så gjerne skulle gjort. Det får bli i et senere innlegg. Istedet for har jeg lyst å lufte noe jeg har fundert litt på i det siste. Det dukket opp på nytt igjen da jeg gjorde dagens treningsøkt her hjemme i stua. Og det er som følger: Hvorfor man hvert år skal jakte på sommerkroppen for så å slappe av siste halvåret. Bare for å måtte starte jakten på nytt. Hva er poenget?

Jeg forstår jo at man har et ønske om å se bra ut i bikini på stranda. Det har jo jeg også. Alle har jo i en eller annen form et ønske om å se bra ut. Og ja vi tolker hva å "se bra ut" er veldig forskjellig. Det jeg ikke forstår er hvorfor man kjemper seg mot målene sine hver sommer, og så ødelegger man for seg selv med å gi faen frem til jul. Eller sliter seg totalt ut og må bruke høsten på å hente seg inn igjen. Hvist du når målet ditt,  hvorfor ødelegge for deg selv slik at du må begynne på nytt igjen? OG ikke minst, vist det er en bikini klar kropp du ønsker å ha lurer jeg på hvorfor du ikke ønsker det resten av året også.



Å fortsette å nå nye mål må da være mer motiverende enn å nå de samme målene hver sommer? Jeg tenker jo at man legger da vel merke til hvordan kroppen yter bedre i hverdagen, og da skjønner jeg ikke hvorfor man stopper. Jeg for eksempel merker hvordan kroppen yter bedre på jobb, og jeg har jammen ta ikke tenkt til å ha det tyngre på jobb til høsten.

Ja, jeg øker jo giret litt ekstra når jeg skal sprade rundt i bikini og bli brun. Det skal jeg ikke benekte. Men jeg føler ikke jeg trenger å gå bananas og slite meg totalt ut. Jeg har ikke et ønske om å brenne meg ut i løpet av sommeren og stoppe opp, være utmattet og få unødvendige lange pauser fra treningen. Jevn trening med progresjon gjør at jeg føler jeg mestrer. Og det gir meg så utrolig mye mer motivasjon en den tiden jeg tenkte på sommerkroppen.

Jeg vil bli sterkere. Når jeg når målet mitt senker jeg ikke forventningene til meg selv, jeg setter ett nytt mål. Ser jeg bra ut i bikini så skal jeg da pokker ta se bra ut resten av året også. Er da bare flott å se bra ut naken. Året rundt.

Så, flott kropp til sommeren og utslitt til høsten? Eller en bra helårskropp? Jeg stemmer iallefall helårskropp med ett rungende JA!

- Vi snakkes 

p.s. dette er mine tanker rundt dette, ikke noe mer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)