mandag, november 04, 2013

Octoctober then & now

Da var enda en måned over og vi er inne i November. Kan virkelig ikke tro det, jeg skjønner ikke hvor tiden blir av! Det er så rart å tenke på at det er flere mnd siden jeg kom hjem fra england, og det er enda rarere å se på bilder fra 2011 og føle som om det var ifjord. Det eneste jeg føler er lenge siden er stilen jeg hadde i 2010, så urafinert og rar. Så ja med andre ord jeg gjør som jeg gjorde da forrige måned var over - flashback! Det er jo litt gøy! 

2010:


I 2010 var det nerdebriller i alle farger, lange perlekjeder, militær pregede jaker og "jeg vil være gyaru men får det ikke til" som gjaldt. Ingen flashback uten å se hvor rar stilen har vært, og believe me når jeg sier den var enda rarere i 2009...


Det var også det året min bestie kom til Trondheim som nevnt i septembers måned flashback, og vi elsket å farge deler av håret til hverandre i rare farger. Og man kan trygt si at vi var ganske like - vel vi er ganske like enda! 

2010 var også årdet da jeg og min bestie la mange timer i halloween konstymet, men festen på skolen ble avlyst pga brannalarm og rare rutiner...


2011:


2011 var det året jeg tok mest bilder, henche hvorfor det er så mange flashbacks dette året. Tørr å påstå at stilen min hadde forbedret seg drastisk. Og etter å ha kommet på plass i ny hybel begynte den endelige jakten på rette plassen å ta outfit bilder. 

Dette året gikk jeg påbygging på bybroen vidregående skole, så etter mye lekse gjøring og te drikking kunne jeg i oktober se fram til en ukes høstferie. Den ble selvfølgelig tilbrakt oppe i nord!


Jeg husker at det var veldig rart, men også godt å være hjemme en tur mens det enda var høst. Jeg fikk faktisk sett fjell med nysnø i! Noe som ellers er en sjelden vare midt i Trondheim sentrum. 


Men ingen høstferie på videregående nivå uten pugging til historieprøve rett over ferien! Heller ingen tur hjem uten å treffe min bestie!


På denne tiden hadde vi begge speilrefleks, og vi tilbrakte bestandig mye tid på å skravle om dem, gi hverandre tips og prøve nye ting ut sammen. 


Den høstferien tilbrakte jeg også litt tid på Krambua, hobby butikken som mamma stod (og fortsatt står) i kassa på Torsdager. 


Da høstferien endte returnere man til Trondheim for å gjøre siste innspurt på pugging til prøve, må si at jeg etter dette virkelig knekte koden for hvordan jeg lærer best lese høyt,  skrive notater, gå igjennom - repeat! Jeg hadde og naturfag og hadde mitt første forsøk på mange år.  2011 var også året der formen var mye opp og ned, og med en høstmåned som oktober ble det mye appelsinjuice, IFA og melon! Gjett om jeg savner den blåe varianten av IFA da!

Jeg gikk og til innskjøp av en rålekker strikket genser som fortsatt betyr gull for meg nå 2 år senere. Det er en av de fineste strikka genserne jeg har!


2012:


Oktober 2012 var jeg begynt å komme meg på plass i Wolverhampton, og begynt å tilpasse meg å snakke og tenke engelsk. Hodepinen jeg hadde vær gang jeg gikk fra supermarkedet hadde begynt å gi seg. Og da kom min kjære på besøk, og vi tilbrakte helgen i Birmingham. Og det var sightseeing, shopping og kjæreste tid som stod på planen, men vi tok også turen innom et akvarium!

Ellers var jeg ganske opptatt med å lære meg rutinene på skolen og det ble ikke mange bilder tatt ... 


2013:


Forrige måned tok jeg ikke med meg 2013 men det gjør jeg denne gangen! Syns det er litt artig å se utviklingen i hva jeg tar bilder av og - for det har gått fra personlig stil og ting jeg gjør til natur og random stuff. Høsten har bare vært så fin i år, og jeg så ufattelig fram til ordentlig høst vær.  Og det fikk jeg! 


Så ja i oktober i år var jeg ganske opphengt i al løvet som dalende ned, til tider virket det som om det regnet løv. 



I år bakte jeg også værdens beste sjokolade muffinser med V, for vi hadde hvite sjokoladebiter i! Og de ble overraskende gode til å være lagd av glutenfritt mel. Jeg har enda ikke helt knekt koden når det kommer til glutenfritt mel og baking.


Vi tilbrakte også en uke oppe på Stavset, hvor vi lånte leiligheten til moren til min kjære da hun tilbringte en uke i syden. Det som skulle bli en uke fyllt av turgåing, ble hindret av snø som ble til is pga regn. Men en tur ble det på meg, og det var deilig å komme seg bort fra den vanlige bystøyen man er så vandt å leve midt oppi. 

Så slik har altså oktober vært de 4 siste årene!

Just looking back at how October have been these past 4 years! Fun to see the difference in what I am taking pictures of. Alså quite fun to see how different this month have been the past years. 

- xox The Girl on Edge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)