mandag, mai 25, 2015

Monday Morning Coffee

God mandags morgen! En helt ny uke og helt nye muligheter. Idag unner jeg meg presskannekaffe. Vi hadde familien til gubben over på kaffe igår, og i den annledning kjøpte jeg mørkbrent filterkaffe som også kan brukes i presskanne. Det er veldig greit å variere litt mellom kapselkaffe og presskanne kaffe. Også har jeg en alt for nydelig stålpresskanne, at det ville vært synd å ikke bruke den oftere.



Kaffen står i presskannen og trekker nå, og jeg gleder meg allerede til den dype mørke smaken. Ingenting er som mørkbrent kaffe. Jeg har aldri vært noe glad i mild eller kraftig bitter kaffe, mørkbrent er favoritten. Den er fyldig, dyp og god. Veldg deilig å nyte på en mandagsmorgen.



Jeg har vært våken siden kl 8, på grunn av praktiske årsaker siden jeg skal på jobb kl 8 imorgen og dermed må stå enda tidligere opp. Litt greit å ikke være helt skakkskjørt. Gubben ligger å sover for han skal på nattskift i kveld. Dermed venter jeg egentlig bare på at treningsenteret skal åpne slik at jeg har det unnagjort idag. Vi har tidenes oppvask som venter på oss etter igår, og andre ting som må gjøres i hjemmet. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jo lengre jeg venter med å komme meg på trening desto mindre blir sjansen for at jeg faktisk kommer meg av gårde. Så det er bare å få det unnagjort så snart kaffen er drukket opp.

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)