torsdag, mars 10, 2016

Spot on!

Klokken har så vidt passert kl 16 og jeg har svelget to ibux og krøpet til køys. På selveste fireårs dagen til meg og gubben. For en flaks at vi ikke har bestilt noe bord ute på en eller annen restaurant i kveld. For en flaks at jeg allerede har handlet inn til biffmiddag ikveld. For hvem bestemte seg for å banke på døren på selveste fireårsdagen vår? Jo, tante rød.

Som regel kommer hun med ett lite forvarsel eller to noen dager i forveien. For når det begynner å værke/"murre" i beina, og det er en stund siden sist så vet jeg hva som er på gang. Men ikke denne gangen. Denne gangen kom hun uten å si ifra en gang! Uhøflig. 

Tidligere idag kom jeg på tanken å slå noen fluer i smekk og hyrte meg opp til å gå meg en tur. Siden jeg likevel måtte gå en halvtimes tur for å få hentet bank- og jobbkort jeg hadde lagt igjen på bussen igår, var tanken at jeg like så godt kunne utnytte været å gå meg en tur, samt ta med kameraet å knipse ett par bilder. 



Da jeg endelig var på tur hjem, med både bank- og jobbkort trygt i min egen lomme, meldte hodepinen seg. Siden det var rett par timer siden jeg spiste frokost, og jeg bare drakk en liten kopp kaffe imorrest, tenkte jeg at det bare var derfor. Kanskje kunne det til og med ha vært fordi jeg hadde gått mye rett i mot solen og den er ganske skarp på denne tiden.

Men neida, da jeg endelig var kommet meg hjem etter 2 handlerunder og fått spist en rask lunsj og drukket en hel burn følte jeg meg like jævlig. Og nå føler jeg meg enda værre. Kvalm. Hodepine over hele panna. Anspent og ømhet i nedre del av mage samt lår. Og en generell shitty følelse over hele meg. 

Og jeg må bare le, for av alle dager tante rød kunne komme på så traff hun jammen blink. Både på godt og vondt. Jeg har fri idag. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)