torsdag, mars 03, 2016

Life on repeat

Jeg skulle blogge, men så ble jeg bare liggende er på sofaen da og surfe på ditt og datt på nettet. Jeg kom ikke på en eneste ting å skrive om. Livet mitt fortiden går slik: Spise-jobbe-trene-sove-prepeat. Dagene bare gjentar seg selv, eller jeg bare gjentar det vanlige mønsteret. Det skjer ikke noe spennende. Det føles iallfall slik. 

Av natur så liker jeg ikke at ting gjentar seg selv for ofte. (Takk gud for at jeg har en så spennende og varierende jobb, ingen arbeidsdager er like!). Jeg blir lei av å ta vitaminer og kosttilskudd når det føles repetitivt. Jeg begynner å dra på jobb i uniformen når jeg blir lei av å kle på meg "bare" for å dra på jobb. Og jeg begynner å kle på meg vanlige klær når jeg blir lei av å reise til jobb i uniform.




Jeg kan nyte noen late dager med serier, også kan det gå dagevis til neste gang. Sånn er jeg også med spill på xbox. I en ukes periode kan jeg spille mye, så kan det godt gå to uker eller mer til neste gang. Jeg blir lei når det blir for ofte. 

Jeg blir lei av å repetere hårfrisyrer dag inn og dag ut, og får plutselig ett kick til å prøve noe nytt. Jeg blir lei av å repetere sminkerutinen og kommer det en urge, forandrer jeg på den. Jeg blir lei av å bruke de samme favorittplaggene om og om igjen, noen ganger må de bare få ligge i ro. 

Så jeg er litt lei av disse like dagene jeg har hatt i det siste. Det er trygt å si at jeg trenger at det skjer noe snart. En venninnekveld, en tur i bymarka, en kveld med strikking, en morgen med maling/tegning. En gåtur med en spennende lydbok på øret. En aha opplevelse. Hjemmespa med røkelse. En kafé tur. Loppemarketshopping. 



Jeg trenger å være kreativ på et vis - og det er jeg selv som må handle for å bryte den repetitive sirkelen jeg går i nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)