tirsdag, mars 01, 2016

Hello March!

Hei og velkommen Mars!



Idag er det altså 1.mars. Dette er måneden hvor jeg begynner å lete etter tegn på at våren er på vei, mens jeg fortsatt ønsker snø og solfylte vinterdager til påske. Da jeg sånn smått begynner å glede meg til snøfrie flekker med snøklokker, krokus som åpner og lukker seg og en sol som varmer litt mer. Og ikke minst å ta i bruk solbrillene igjen. 

Det er måneden hvor jeg begynner å bli rastløs og lei av å løpe inne på mølla, og gleder meg til bar asfalt. Hvor jeg begynner å glede meg til å få istand sykkelen og begynne å sykle til jobb igjen. 

Jeg har faktisk allerede nevnt til gubben at jeg gleder meg til vi kan begynne å dra på våre søndagsturer hit og dit i Trondheim på sykkel. 



I år er det påske i mars, og det liker jeg. For da er sjansen større for snø i bymarka, da er det ekstra stas å dra på tur med kakao, appelsin og kvikklunsj. 

Og jeg sier det hvert år; kanskje vi i år får til å komme oss i fjæra på langfredag! Vel, det gjenstår å se, frem til den tid kan mars fortsatt bringe mye nytt og spennende. 

Jeg har iallfall lovet meg selv å bruke mitt kjære kamera mer en hva jeg har i februar. 


It is 1st of March today. March is the month where I start to look for signs of spring, but still wish for snow during easter. It is the month where I looking forward to snowless spots with spring flowers, and sun rays that warms a little bit more. 

March is the month where I start to get bored of running indoors on the treadmill, and am looking forward to snowless running trails. And when I start wanting to go on bicycle trips.

And this year its easter during March!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)