torsdag, juli 30, 2015

Back on track


Fy fader, det er så godt å være tilbake og i gang med trening igjen. Jeg skulle jo begynne ordentlig igjen etter ferien, men sånn ble det ikke. Jeg har måttet ta et tak i meg selv og bestemme meg for at 3 økter i uken skal minimum gjennomføres, og at det bare er å få det gjort. 

Som ei venninne sa: "ta på deg treningstøy når du står opp så blir det lettere å komme seg avgårde". Den er jeg ganske enig i, for jeg tar som regel på en god genser og nattbuksen når jeg står opp. For så å spise frokosten halvt liggende i sofaen mens jeg surfer på telefonen. Ikke rart jeg ikke kommer meg avgårde.  Igjen, jeg har bare måttet ta tak i meg selv og endre på morgen rutinen. Skal jeg på trening skal jeg også kle på meg treningstøy når jeg står opp. Det er jo veldig ideelt å komme meg av gårde på trening de dagene jeg har senvakt. Jeg personlig synes det er mye letter å trene på morgenen før jobb, enn å trene på ettermiddagen når jeg er sliten etter en tidligvakt. 



Denne økta var ukens økt nr 2! På tirsdagen hadde jeg min første ordentlige styrke økt og det var utrolig godt. Kroppen var med. Og jammen var den ikke med på onsdagen også. Jeg hadde så mye energi onsdags morgen og var utrolig effektiv og fikk gjort mye hjemme. Jeg er ikke i tvil om at det er treningen som gir meg mer energi. Ingenting er mer deilig en å føle at kroppen er med i hver eneste sving. 

Litt tungt å være stiv og støl på jobb, men jeg skal trene jevnt fra nå av slik at det blir mindre av det. Jeg skal og slutte å unnskylde meg med at det er travelt på jobb om dagene. Det er bare å komme seg på trening å få mer energi.

Og nå er det på tide å gjøre meg klar til å sykle på jobb - vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)