torsdag, oktober 24, 2013

I hate you, I really hate you.



Våkna opp med hodepine idag, så jeg startet dagen med en kopp kaffe og music videoer av kpop grupper jeg enda ikke har fått sjekket ordentlig ut. Det er jo så ufattelig mange nye som debuterer støtt og stadig. Men må si jeg er positivt overrasket av Ladie's Code, jentene har jo noen helt råe stemmer! Jeg liker at det i de siste årene har kommet flere grupper med ordentlige kraftige sangstemmer. 'Hate you' har definitivt en fet musikkvideo, den er merkelig, symbolsk og annerledes. Og ikke noe for de som hater dukker. Sangen i seg selv er bare helt nydelig.

Videoen under er ikke helt av min type, men de kraftige stemmene til jentene veier opp for det. Det er mange grupper som prøver seg på slike funkye sanger, men det er få som får det ordentlig til. Man må virkelig ha kraft og kontroll til det. Musikkvideoen quirky, artig og jeg blir generelt glad av å høre på den!


Og en liten merknad før noen begynner å dømme: Den blonde jenta, Sojung, er på bedringens vei etter en spiseforstyrrelse. Og jeg syns hun har et stort mot som har stått åpen frem om det. I den koreanske musikk industrien er det et stort press på utseende, så jeg synes det er kjempe bra at noen sier ifra om hva utfallet av det kan bli. 

Jeg kjenner at det er både koselig og gøy å dele musikk på bloggen, noe som jeg gjorde mye av før. Og jeg har savnet det litt. Håper det er noen av dere lesere som setter pris på det. Ha en trivelig Tordag!

Just sharing some music videos from the korean girls group Ladie's Code. I love their powerful voices, and the use of it in their songs. I used to share music I liked a lot before, and I miss doing it. I hope some readers enjoy it! Have a nice Thursday.

- xox The Girl on Edge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)