tirsdag, juni 21, 2016

Week 24


Ukens overraskelse: Mandag

Må si jeg definitivt var overrasket over hvor grei jeg følte meg i beina på mandagen etter å ha vært på tur i nesten 9 timer dagen før. Fullt klar over at jeg har mange lange fjellturer i beina, og er ganske herdet. Men jeg ble likevel ganske så overrasket.  Forventet å kjenne at det svidde litt i leggene på tur opp trappa på jobb, men neida. 



Ukens opptur: Trening

Etter en litt "lovløs" periode hvor treningen har vært veldig sporadisk og tilfeldig føler jeg endelig at jeg begynner å ha litt struktur igjen. Jeg har nemlig ikke fulgt treningsplanen jeg og fysioterapeuten min ble enig om. I og med at jeg trenger langt mer mengdetrening, har jeg fokusert mer på det enn å følge en plan. Jeg føler og jeg får mye restitusjon i å gå til og fra jobb, og er flink til å strekke ut og gjøre mobilitetstrening. Med andre ord, jeg føler at jeg ikke trenger en plan som forteller meg når jeg skal gjøre alt dette mer. Det er så indoktrinert og jeg tar det som en selvfølge at jeg må gjøre det opp til flere ganger i løpet av uken. 


Ukens beste kjøp: Audible



Det er LENGE siden jeg startet ett månedlig abonnement på Audible. Det er en lydbok app med et enormt bibliotek av lydbøker, litt sånn som lydbøkenes Spotify Premium. For litt over 100-lappen hver måned får du en Credit å kjøpe en lydbok for. Det vil si at du får lydboken mye billigere enn om du skulle kjøpt den til full pris. Og jeg har hørt på mange lydbøker siden første gang, og kan si det er verdt det! Lydbøker kan du høre på på gåturer, til og fra jobb, mens du tar oppvask og rydder, eller bare ligger på sofaen og slapper av.

Ukens irritasjon: Vær og hår

Jeg som har naturlig tykt hår og av den grunn røyter mye er jo dømt til å ha en del småhår. DISSE kommer utrolig godt frem på gråværsdager. Når det akkurat er nokk fukt i luften til å gjøre håret frizzy og umulig. Små hår er bra, det viser at håret er sundt og vokser ut igjen selv om jeg røyter. Men hjelp så irriterende de kan være!




Ukens små glede: The b'ees

Forige ukens små glede var på vegne av gubben, at han stod på begge eksamene han har hatt nå på slutten av året og att han fikk B på begge. Jeg er innmari stolt av han. Og veldig glad for at han fikk ett så godt resultat. Og veldig glad for at han som har ventet på ferie siden han var ferdig på praksis i mai endelig har ferie. 


Ukens "hekta på": Steel & Stone


Uhm, i forrige uke hørte jeg igjennom hele 3 lydbøker i samme serie. Ja seriøst 3 stk. To på 10 timer og en på 8 og en halv. Det er 28,5 timer med lytting det! Steel & stone er en fantasy-serie på 6 bøker av Anette Marie. Og jeg ELSKER fantasy. Spesielt når hovedkarakteren er en råtøff jente (3 svarte belter i martial arts sier jeg bare) og hennes sidekicks er to deamons (ikke demon) med helt ulike personligheter. Verden er satt til etter 3.Verdenskrig hvor Deamons har grepet inn for å få slutt på krigen. Verden prøver å komme seg tilbake til hektene samtidig som menneskeheten må akseptere eksistensen av daemons. 

Piper, hovedpersonen, jobber steinhardt for å bli en del av ett organ som er der for å kontrollere møter mellom mennesker og daemons, men mangler en essensiell ferdighet, nemlig magi. Før hun vet ord av det er hun beskyldt for forræderi og er på rømmen. Alle vil ha tak i det hun er beskyldt for å ha stjelt. Mer en det vil jeg ikke si, annet at disse bøkene er fylt med spenning og handling, og karakterene utvikler virkelig seg. Det er ikke mange rolige stunder i bøkerne, i det du tror den er over fortykker plottet seg med en ny twist. ;)

Ukens låt: Sing me to sleep

Summary of last week:

Surprise - Feeling fine after 9 hours hike. 
Upswing - Working out is going better.
Best buy - Audible. Definitely
Annoyance - Grey weather and tiny hairs poking up.
Small delight - Hubby getting B on his exams and finally having summer break too. 
Hooked on - Steel and stone series by Annette Marie.
Song - Alan Walker - sing me to sleep

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)