torsdag, juni 30, 2016

Wednesday = Leg Day


God torsdag!


Idag har jeg fri. Rettere sagt ferie. Miniferie ut helgen. Litt rart å ikke skulle dra på jobb og ikke skulle havne helt i feriemodus, men likevel deilig. I dag har jeg stirret i klesskapet mitt og hatt den gleden av å ta på meg hva enn jeg vil. Uten å måtte tenke på at det er komfortabelt å gå til jobb, eller lett å skifte av og på. Det står heller ikke så veldig mye på agendaen bortsett fra litt rydding, utluking av ting jeg ikke bruker i klesskapet og full avslapping. Når kvelden kommer på skal jeg kose meg med hvitvin og AC/ESO/DAI spilling. Så ubesluttsom som jeg er har jeg enda ikke helt funnet ut hva jeg vil spille.



MEN, jeg tenkte jeg skulle oppsummere gårdsdagens styrkeøkt på ben etter som jeg ikke rakk det i går. Aller mest for min egen del for å holde en hvis oversikt. I går gikk jeg for utholdende trening på bein, og det kjennes i dag. Jeg får mye mer syre i beina og derav blir jeg stivere dagene etterpå av utholdende trening. Ihvertfall når det ble en så bra økt som i går. Og den så slik ut:



Dype Knebøy: 1x10, 2x15 med 35kg
Utfall: 3x15 med 35kg på hvert ben
Tå hev i smith: 3x15 med 35 kg
Ett-bens benpress: 3x10 med 20kg
To-bens benpress: 3x15 med 50kg


I forhold til forrige ukes økt hvor jeg trente maxvekt, gikk jeg denne gangen betraktelig ned på vekten. Men jeg har økt med antall repetisjoner, de siste repetisjonene skal svi. Det gjorde de jammen ta i går skal jeg fortelle dere! Jeg går og dypere ned i øvelsene, spesielt knebøy. Jeg fikk og endelig tatt benpress i den liggende maskinen og det var deilig å endelig ha en reel vekt å forholde meg til. Dette må jeg også få gjort på neste maxvektøkt!

Jeg gruer meg litt til i morgen for jeg ser for meg at jeg kommer til å være enda stivere i innside av lår og rumpe enn hva jeg er i dag. Og jeg tenkte jeg skulle klare å løpe en langtur. Det kan hende det beste blir å trene overkropp og heller kjøre langturen på søndag. Men nå skal jeg nyte gubbens pasta bolognese sammen med nevnte før han skal på kveldsskift. Vi snakkes;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)