torsdag, desember 03, 2015

Hello December

Hei og god morgen! 

Da var vi kommet til 3.Desember gitt. Og jeg er klar for å reise hjem en liten helgetur. Eller, nesten iallfall. Gjenstår å dusje, ordne meg selv og pakke ferdig. Jeg satser virkelig på at jeg er klar til å gå ut døra halv 12 slik at jeg rekker en flybuss før 12 iallfall. ;)

Jeg tenkte bare jeg skulle poppe innom her før avreise, etter som jeg ikke tar med meg dataen - tror jeg. Jeg har satt sammen litt Desember inspirasjon så klart, også vil jeg ta en titt på min To-do liste og se hvor langt jeg er kommet. Jeg tror egentlig det går veldig fint. Problemet er alle punktene som har med snø å gjøre. Men vi får se da!


1. Bake pepperkaker 
2. Lage pepperkakehus
3. Lage, skrive og sende julekort
4. Dra på julegrantenning
5. Lage julekrans til ytterdøren
6. Lage julespilleliste (Gjort!)
7. Pynte huset
8. Vaskedag med musikk, gløgg og pepperkaker
9. Spille brettspill
10. Gjemme julegodter rundt om i leiligheten
11. Dra på romjulssalg
12. Lage en snømann
13. Lage snølykter
14. Klippe ut snøflak i pair
15. Strikke ett skjerf
16. Dekorere vinduene med snøspray
17. Besøke familie
18. Kjøpe ett par deilige ullsokker/tøfler
19. Ringe å fortelle noen hvor glad jeg er i dem
20. Henge opp julestrømper
21. Prøve ut gamle konfekt oppskrifter
22. Sitte foran peisen i pysjamas og nyte julekaffe
23. Stå på isskøyter
24. Henge opp mat til fuglene
25. Lage brente mandler
26. Donere penger
27. Lage varm sjokolade
28. Bake 7 slag med julekaker, i hvertfall!
29. Bake julebrød, det har jeg aldri prøvd før.
30. Ha snøballkrig!
31. Gå på jobb med nisselue
32. Pynte klementiner med nellik
33. Gå tur og se på andres julepyntede vinduer
34. Dra på romjulsbesøk
35. Spille kortspill
36. Lese en typisk julebok
37. Se tre nøtter til Askepott
38. Dra ut i marka og lage en snøbenk og tenne bål
39. Kjøpe julekaffe
40. Dra ut på aketur
41. Brenne kongerøkelse og drømme meg bort
42. Lære meg å tilberede julemat
43. Gå tur å bli kald og rød i kinnene.
44. Rive pepperkakehuset på nyttårsaften
45. Se hvordan kattene reagerer på juletreet
46. Se families og venners pyntede hjem
47. Levere julegaver
48. Sette pris på at ting går sakte når man gleder seg.
49. Dra på førjulskonsert.


50. Pakke inn julegaver.
 
Uthevet = Gjort
Understreket = Skal gjøre ihelgen
Utstreket = Ikke mulig å gjøre.
Ja, jeg glemte liksom julegrantenningen litt av. Jeg var alt for opptatt med å bake!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)