søndag, august 23, 2015

Red wine and (no) sunshine

Hei! Det har vært nokk en utrolig elendig blogg uke for min del. Det viser seg at det er så utrolig mye lettere å la være når man ikke planlegger. Jeg har jo lyst å oppdatere jevnere og skrive langt mer interessante innlegg - jeg blir åpenbart ikke noe topp blogger nei. Men, jeg må skjerpe meg på flere plan i livet. Så skjerpe meg kan jeg jo gjøre her og. 

Det hjalp heller ikke så veldig mye på bloggen at gubben sto i døren på onsdags ettermiddag. Fri fra skolen og studiedag førte til at han kom hjem tidligere, uten å si et ord til meg. Ikke at jeg klager, det blir ikke mange langhelger fremover. Og det er helt greit med en litt myk overgang for oss alle. 



I går kveld gjorde vi noe jeg synes jeg og gubben bør gjøre langt oftere, iallefall så lenge temperaturen utenfor er behagelig om kveldene. Vi tok rett og slett å sprettet en flaske med rødvin, huket tak i DAB radioen og åpnet opp slik at pusene fikk bli med oss ut på verandaen. 

Og der satt vi og så på nysgjerrige puser med behagelig musikk i bakgrunnen og noe godt i glasset. Det ble øl for gubbens del. For min del var det jammen på tide å smake på den franske rødvinen jeg fikk av min søster da hun var hjemme i Norge i sommer.





Kraftig 14,5% vin, med god smak. Fylde som klang seg til glasset, og en burgunder lilla farge som satt seg fast på lepper. Som jeg lo litt av da jeg gikk på badet for å fjerne sminken. Hvorfor sier vi aldri ifra om slikt "hei, du har skikkelig rødvinslepper nå". 

Ikke at det gjør noe, jeg var kun i selskap av gubben og pusene, og ingen av dem kunne vel brydd seg mindre?





Mens Dexter lå å chillet under glassbordet, var Jax såpass urolig at jeg tok han i fanget mitt. Vi er jo litt gærne foreldre som er veldig redd for at en av dem skal finne på å hoppe opp på gelenderet, og så klumsete de er er vi redd for at de skal falle utenfor. 

Og dette skulle jo være en kosestund, så heldigvis slo Jax seg til ro i fanget til mor. Litt skeptisk på fotografen som lagde rare lyder. Veldig nyskjerrig på spurvene oppe i lufta. Men koste seg. 




Etterhvert begynte vi å få så pass selskap av edderkopper som dukket frem for å gjøre seg klar for nattens fangst at vi besluttet å gå inn og sette på en film i stedet.

For en deilig lørdagskveld. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)