søndag, august 16, 2015

a taste of sushi in evening sun

Jeg må virkelig bare beklage for dårlig oppdatering denne uken. Dagene har ikke vært helt det samme uten gubben. Og det ble som jeg trodde, jeg brente opp energien på å rydde, støvsuge og vaske. Jeg har liksom ikke klart å finne den roen til å sette meg ned ved dataen og redigere og skrive. Dessuten har jeg falt helt ifra å planlegge ukene - Det skal jeg bli flinkere på.

Kjære gubben kom hjem på fredagskvelden, så da jeg kom hjem fra en midtvakt var det taco på bordet. Himmelsk deilig å komme hjem til den kjekkeste jeg vet om. Og ikke minst utrolig godt å sove i armkroken hans igjen. Det gjør bare godt å være fra hverandre og savne hverandre litt. 



Da jeg var på jobb på lørdagen tikket det inn en melding fra gubben om vi ikke skulle mekke sushi til kvelds. Og da var det bare å flekke opp take away menyen til Sushi Bar og melde ifra om hva jeg ville ha. Jeg sier ikke nei til sushi. Ihvertfall ikke til sushi hjemme på dem nye verandaen vår etter en lang og tung dag på jobb. Neida, det var ikke mye kunder på jobb. Men det fine været gjør det ekstra tungt. Og til tross for de flotte store eldgamle trærne på nabotomten, fikk jeg litt kveldsol før den gikk ned bak herregården. 

Som dere ser er Urumaki rolls vår favoritt. Det er best med risen utenpå. Favoritten er definitivt spicy tuna, med chilimajones. 9 biter og to yakitori spyd på hver er helt perfekt. Neste gang skal jeg bestille en ekstra dose chilimajones. Denne gangen ble det teriyaki saus i tillegg, den er fantastisk god. 




Ja, også må jeg bare beklage at jeg ikke har oppdatert noe om håret. Jeg var til frisøren på torsdagen og satt der i hele 5 timer. Det skulle bli grått med litt lilla i så vi startet jo selvfølgelig med å bleike ettervekst før vi hadde farge i. Men det sunne, til tross for nybleiket, håret ville ikke ta til seg farge. Det ble to runder med ask og gråfarge før vi bare måtte gi opp. Fargene nektet rett og slett å sette seg. 

Så jeg skal tilbake på fredag og få farget det grått. Da skal hodebunnen fått rikelig med hvile, og håret vil ha fått ett par gjennomganger med sølvshampoo. Jeg har delvis droppet tanken om å få det farget med en hint av lilla. Jeg skal heller prøve ett tips jeg fant på nettet. Men det er hemmelig inntill jeg har fått prøvd det ut ;)

Til tross for at fargen ikke satt seg er jeg veldig fornøyd med null ettervekst og generelt lysere hår. Jeg er ikke så stresset angående håret, det går alltids an å rette opp fargen og det vokser ut igjen. Jeg har aldri freaket ut eller gått fra en frisør misfornøyd. Jeg fikk og klippet bort det slitte og tynnet endene litt ut. Fy fader så mye lettere det virker! For det har vært så innmari tungt i det siste. 


Nå har gubben nettopp reist til Levanger igjen og jeg og pusene er alene. Jeg tror det blir en dose serie før jeg tar kvelden. Så nå gjelder det å bestemme seg for hva jeg vil se: Under the dome eller begynne på en ny serie? Om noen har en bra fantasy eller sci-fi serie å anbefale er det bare å komme med den! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)