mandag, august 03, 2015

"Kveldsmat"


Det er jammen helt greit å ha en tolv-til-åtte vakt når gubben steller i stand kveldsmat til jeg kommer hjem. Hjemmelaget kakao, varme rundstykker, juice og kos med beste gubben. Kveldsmat er ett undervurdert måltid. Det er alt for ofte at man bare ender opp med å lage seg noe og sitte og spise det for seg selv. Kveldsmat er gode barndomsminner. Kveldsmat er kos. Kveldsmat er avslappende. Kveldsmat er sosialt. Jeg liker kveldsmat jeg. 

Kakaos, kos, lun stemning, tente lys, avslappende prat. Man forteller om dagen, drøfter planer for dagen som kommer osv. Man prater om ting man har tenkt på i løpet av dagen. Kveldsmaten varer ikke så lenge, men den er innmari koselig. Også er det så deilig at gubben har fri i kveld så vi får litt tid sammen før jeg må hoppe i seng. 




Så her ligger jeg på sofaen da, med bena i fanget til gubben. Tror jeg skal dra frem ørepropper og lydboka og slappe helt av i gubbens nærvær. Tror faktisk også jeg skal pusse tenna før det, slik at når jeg blir skikkelig trøtt så kan jeg bare rulle i seng. For en perfekt start på uken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)