onsdag, desember 04, 2013

Judged no matter what we do.

Jeg trenger å få noe av hjertet, så jeg skal gjøre jeg aldri har gjort her på bloggen. Skrive ett innlegg om min mening rundt noe. Etter alt det hysteriet som har vært rundt en hvis bloggers bilde, og folk har i stor grad reagert med å hetse, syte og klage, føler jeg behov for å få sagt det. 

Jeg vil altså slå er slag for oss tynne. Vi som aldri har bedt og å bli slik, men har vært sånn fra dag 1. (og joda vi takker genene våre for det!) Vi som ikke får lov til å være stolte over kroppen vår. Vi som ikke kan fortelle at vi trener uten å såre den som er overvektig. Vi som ikke kan fortelle om hvordan progresjonen på treninga er for da blir vi dømt for å skryte. Og vi som ikke får lov til å klage over vår dust av en kropp som nekter å legge på seg. Da blir vi uglesett og fortalt at vi her heldige og burde være fornøyde. Hvorfor er det slikt? 

Hvorfor får ikke vi lov til å være stolte, uten at det skal gå utover dagshumøret til noen andre? Hvorfor skal vi være andre personers punching bag? Hvorfor kan ikke vi få trene og leve en sunn livsstil uten å bli dømt for å ville bli enda tynnere? Har dere noen gang tenkt på at vi er stolte for vi har kommet oss langt på veien fra å være tynn-tynn til å være i litt bedre form? Har dere noen gang tenkt på at vi ønsker å veie litt mer? Ikke mindre. Har dere noen gang tenkt på at vi ønsker bare å gjøre det som er best for kroppen og helsa vår? 

Når en overvektig person tar bilde av kroppen sin og forteller sin historie og kamp, får de støtte og ros tilbake. Når en tynn person gjør det samme, blir de bare uglesett for å klage over et lite luksusproblem som å ønske å ha litt mer muskler. Ikke glemt at vi alle kjemper vår egen kamp her i livet. Vi er ikke tynne og perfekte. Vi er ikke tynne og likegyldige. Vi er mennesker vi og. 

Vi klarer å være stolte på andres vegne, men hvorfor er det ingen som kan være glade og stolte over oss? 

Og sist men ikke minst: Vi har aldri bedt om å være en målestokk for andre!

*Når jeg sier tynne, så snakker jeg selvfølgelig ikke om alle, men om oss som ønsker og kjemper for å øke vekten vår. (og andre som måtte føle det samme)

This is my first serious post I guess, and right now I can't bother with translating it. If you are curious you can alwasy translate it through google, and get a picture of what I am saying here :)

- xox The Girl on Edge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)