søndag, desember 01, 2013

Happy 1st of December~


Da er dagen endelig her, og jeg har aldri gledet meg så mye til første desember før. Nå har jeg lov til alt julete; spise julegodter, drikke julebrus, henge opp julegardiner, pynte til jul, høre på julemusikk osv! Gleden er så stor når 1. desember endelig kommer, og jeg er sikker på at det er fordi jeg nekter meg selv å starte julen når butikkene starter den.


Som dere ser så har jeg hengt opp adventskalenderen og fått alle pakkene på! Så disse bildene er aller mest til deg, mamma - Tusen takk! Og jeg fikk endelig spist min første julemarsipan. Jeg har aldri vært særlig glad i sjokoladen, men når det kommer til marsipan kan jeg spise meg dødelig mett. 


Ellers har adventstake og andventstjernen kommet opp, gode gamle nissefar har blitt tv-nisse og lilla duk og lilla pom-poms har kommet frem. Fant og herlige hvitflekkete kongler og isoporkuler på Nille til å dekorere adventslysene - og ble så fornøyd! Resterende kongler havnet i en glasskål fra Rosendahl. Enkel og fin pynt!  



Når det kommer til farger blir det litt lilla nå i adventstiden,  mens det meste av pyntens om får stå i hele desember er i gull og sølv. Nærmere jul blir det lilla skiftet ut med rødt. Både sølv og gull passer til både lilla og rødt, så jeg synes det er veldig greit å gjøre det slik. Hvit jul er fint det, men ikke helt min greie! Det må liksom litt tradisjonelt rødt til for å få det ordentlig koselig til jul i mine øyne. Også liker jeg å blande den tradisjonelle julen med den morderne. Alle har sin vri på det.

Håper alle har hatt en fin søndag så langt, nå skal jeg ta å tenne det første lyset. God søndag!

Just me wishing all of you a happy 1st of December. My favourite month of the year is finally here! I have put up some decoration, but I can't wait to get up more. I love gold and silver for Christmas, but I need some traditional colours. Like purple for the advent and red for Christmas eve. Hope everyone have had a fabulous Sunday so far!

- xox the girl on edge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)