mandag, juli 11, 2016

Week 27


Ukens overraskelse: Dårlig


Det ble en latterlig dårlig blogguke av uante grunner. Muligens en stor dose "orker ikke" blandet med en del "må lese bok så jeg bli trøtt". Ikke vet jeg, men det kom litt overraskende på. Men nå skal det sies at når jeg ikke har orket å blogge, så har jeg heller ikke orket noe annet. Først jobb så trening, etter det ligger jeg som regel flat på sofaen. 



Ukens opptur: Lørdagskos!


Lørdagen generelt var en real opptur. Kjempefin avsluttning på uken egentlig. Ukens siste treningsøkt ble en løpetur med gubben på 13km. Det var så godt å få den økten på lørdagen, og ta det 100% med ro på søndagen. Etter at vi kom hjem og fikk dusjet og ordnet oss, dro vi oppover til ett vennepar av oss og grillet middag. Etterpå satt vi og mimret over musikk vi hørte på i gamle dager. Det var stas!

Ukens beste kjøp: Vakuumposer og sommerdyne



Haha, jeg føler meg bra voksen nå. Men ja, jeg kunne ikke vært lurere da jeg på tirsdag i forrige uke kjøpte oss sommerdyne. Hvor mange år har vi ikke sakt at vi skulle saffe oss det? Det er i hvertfall 3 år! Og vakuumposene? De var til klær jeg aldri bruker og vinterjakkene våre. Slike ting kan ta så innmari stor plass i garderobeskapet. Jeg har og vakuumpakket en stor bamse som skal være med oss til Frankrike, for den skal til sin rette eier - min søster. Ellers så skal den siste posen brukes til vinterdynen. 

Ukens irritasjon: Tørr i kjeften

Åååh, det finnes ingenting værre enn å måtte sove med kjeften åpen. Jeg absolutt hater det. Men har liksom ikke noe valg når jeg er så tett i nesen. Ikke snørrete, jeg tror det er neseveggene i seg selv som er oppsvulmet. Uansett, å våkne opp og føle at tungen er sandpapir er lite stas. For å ikke snakke om det grusomme belegget i ganen. 



Ukens små glede: Sol.

Det er så deilig når det blir sol fra skyfri himmel når jeg faktisk kan få utnyttet det. Og det var det på søndagen. Lå ute og badet i sol fra klokken tolv og til den nesten var fire. Det er nemlig da vi har sol på verandaen. Det er ikke så ofte det klaffer at det er sol på en formiddag jeg er hjemme, så det er så deilig når det endelig skjer. 




Ukens "hekta på": Pokemon



Har litt lyst til å nevne Pokemon Go, men det er liksom litt for tidlig. Begynte ikke med det før på lørdagen liksom. Men bortsett fra det så vet jeg liksom ikke helt hva jeg har vert hektet på. 


Ukens mål:

Ukens mål var å holde meg til listen, og klare å være i tide. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke stemlpet inn på jobb ett eneste minutt etter arbeidstid. Altså, da jeg skulle på jobb til kl 08, stemplet jeg enten 08.00 eller før. Ikke etter. Hver dag. Ikke en eneste dag gikk klokken over. Det var deilig det! Og det skal opprettholdes. 


Neste ukes mål:

For uken som er nå blir målet å minke på sukkerinntaket samt å kutte drastisk ned på melkeinntaket. Det merkes at jeg har gitt litt faen med alt som inneholder melk. Det har blitt en del yoghurter, dipp og slikt i det siste og det synes på huden. Jeg får kviser av melk, så enkelt er det. Huden i trynet er krise at the moment. Og jeg skal på ferie om litt over en uke, derfor må jeg bare skjerpe meg. Jeg ønsker å føle meg vel! Og sukker? Vel, det inntaket har blåst helt ut av den "normale" skalaen og gått bananas. Jeg er avhenging, og må avsukkres. Men før den tid kan jeg jobbe meg litt nedover. Få litt kontroll igjen. 

Ukens låt: Everchanging


Summary of last week:

Surprise - Bad week for blogging. 
Upswing - Saturday night was gold.
Best buy - Summer duvet and vacuum bags.
Annoyance - Dry mouth when sleeping.
Small delight - Sun soaking. 
Hooked on - Pokemon Go.
This weeks goal - Being punctual, and I made it.
Next weeks goal - Eat less sugar and dairy.
Song - SAVEUS - Everchanging

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)